عصر قم

آخرين مطالب

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) خبر داد؛

آغاز ثبت‌نام از مبلغان ماه رمضان/ حمایت از کالای ایرانی تبلیغ شود سیاسی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم - معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) گفت: ثبت نام مبلغان ویژه ماه مبارک رمضان از اول اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جامعه الزهرا(س)، حجت‌الاسلام‌ حسین تهرانی ضمن تبریک آغاز ماه شعبان و گرامیداشت اعیاد شعبانیه به اهمّیت تبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: اهمّیت بحث تبلیغ یک مسئله کاملاً روشن و بدیهی است و یکی از وظایف طلاب، بحث تبلیغ است.
وی تصریح کرد: ایام تبلیغ فرصت مناسبی در اختیار طلاب است تا به ترویج فرهنگ اسلامی و دینی بپردازند و در جهت رشد و تعالی فرهنگ دینی و اجتماعی جامعه تلاش کنند.
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) افزود: این مرکز علمی با توجه به برخورداری از حدود 10 هزار بانوی طلبه مشغول به تحصیل (اعم از حضوری، غیرحضوری و مقاطع مختلف تحصیلی) و وجود فارغ التحصیلان فعال در جامعه، ظرفیت مناسبی برای فعالیت در امر تبلیغ دارد.
وی یادآور شد: سال گذشته حدود سه هزار طلبه جامعه‌الزهرا(س) جهت تبلیغ در مناسبت‌های مختلف اعزام شدند که به صورت یک روزه، دهگی و یا ماهانه به امر تبلیغ دین پرداختند.
برگزاری دوره‌های مهارت افزایی و ارتقای سطح علمی و افزایش مهارت‌های تبلیغی مبلغان
حجت الاسلام تهرانی بیان داشت: در نیمه اول سال جاری، برنامه‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان و همچنین ایام تابستان و اوقات فراغت را پیش رو داریم که جهت اجرای مناسب این فعالیت‌ها، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه زمینه فعالیت‌های تبلیغی باید برای بانوان طلبه فراهم شود، تصریح کرد: یکی از وظایف ما جهت برنامه‌های تبلیغی، تربیت مبلّغ و برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی و ارتقای سطح علمی و افزایش مهارت‌های تبلیغی مبلّغان است.
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) گفت: هم اکنون دوره‌های تربیت مبلغ همانند گذشته در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود، همچنین برگزاری دوره تخصصی تربیت مبلّغ از دیگر برنامه‌هایی است که در صورت تصویب اجرا می‌شود.
وی ظرفیت‌سازی و شناسایی اماکن جهت انجام فعالیت‌های تبلیغی را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد و افزود: در این راستا، گفتگوهایی با دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم صورت گرفته است و این قابلیت وجود دارد که مبلّغان دینی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور فعالیت داشته باشند.
زمینه فضاهای تبلیغی در مساجد کشور باید فراهم شود
حجت الاسلام تهرانی با بیان اینکه زمینه فضاهای تبلیغی در مساجد کشور باید فراهم شود، گفت: ما می‌توانیم از همه ظرفیت‌های بانوان طلبه در مساجد استفاده کنیم تا در عرصه‌های مختلف از جمله تدریس آموزش قرآن کریم، احکام، برگزاری جلسات و غیره مشغول به فعالیت شوند.
وی اضافه کرد: معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به دنبال همکاری با کانون‌های اصلاح و تربیت و زندان‌ها است که از استقبال خوبی نیز برخوردار شده است، همچنین این معاونت در صدد است تا جهت حضور مبلغان در مراکز سالمندان و مراکز مرتبط با سازمان بهزیستی تعامل داشته باشد.
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: از آنجا که مدارس در ایام ماه مبارک رمضان مشغول امتحانات آخر سال هستند و ایّام تابستان تعطیل است، لذا ما نمی‌توانیم در این مناسبت‌ها فعالیت‌های تبلیغی در مدارس داشته باشیم، اما مبلغان طرح مدارس امین می‌توانند در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری به تبلیغ پرداخته و برای دانش‌آموزان برنامه اجرا نمایند.
حجت الاسلام تهرانی در ادامه به آغاز ثبت نام مبلغان ویژه ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: ثبت نام مبلغان ویژه ماه مبارک رمضان از اول اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی تبلیغ به نشانی https://tabligh.jz.ac.ir ثبت نام کنند.
وی یادآور شد: در این سامانه، امکان درخواست محل مشخص برای فعالیت تبلیغی طلاب وجود دارد و طلاب می‌توانند شهر و یا روستای مورد نظر خود را جهت اعزام، اعلام کنند.
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: قبل از ماه مبارک رمضان، ان شاء الله با توفیقات خدای متعال گردهمایی مبلغان ویژه این ماه برگزار و در حاشیه گردهمایی، چند کارگاه آموزشی تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: ظرفیت برای اعزام مبلغان نامحدود است و ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند جهت امر تبلیغ به مناطق مختلف اعزام شوند.
حجت الاسلام تهرانی عنوان کرد: با توجه به شعار امسال که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود، سال 97 را با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند، در نظر داریم تا موضوعات تبلیغی امسال به نوعی مرتبط با شعار سال باشد.
وی تصریح کرد: موضوع «حمایت از کالای ایرانی» باید به عنوان ارزش دینی و ملی برای خانواده‌ها تبلیغ شود و مردم با نگاه دینی نسبت به این موضوع انگیزه پیدا کنند تا برکات پیام رهبری شامل حال کشور ما شود.
لزوم پشتیبانی‌های علمی و مالی از مبلغان
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) در ادامه با اشاره به لزوم پشتیبانی‌های علمی و مالی از مبلغان، عنوان کرد: مبلغان فعال متناسب با فعالیت‌های قبلی، شرکت در دوره‌های آموزشی مهارتی و همچنین رتبه‌بندی که کسب کرده‌اند، حق التبلیغ مختصری دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به پشتیبانی علمی مبلغان، بیان داشت: ما در صدد هستیم تا مجموعه‌ای با موضوع طرح‌واره‌های محتوایی تبلیغی برای مبلغان تدوین کنیم تا زمینه تولید محتوا برای مبلغان فراهم شود و در اختیار مبلغان قرار گیرد.
حجت الاسلام تهرانی تصریح کرد: نخستین شماره این مجموعه در مرحله تدوین است که امیدواریم در ماه مبارک رمضان در اختیار مبلغان قرار گیرد و کمک خوبی برای مبلغان باشد.
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) در پایان اظهار امیدواری کرد که این مرکز حوزوی در امر تبلیغ درخشندگی قابل شایسته‌ای داشته باشد و برکات فعالیت‌های تبلیغی شامل حال کل کشور شود.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/29400/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد