آخرين مطالب

رییس موسسه زبان و فرهنگ شناسی خبرداد:

برگزاری همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل علمي

برگزاری همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل

  بزرگنمايي:

قم آنلاین -
رییس موسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی از برگزاری همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه قم، علی عرب خراسانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: مسئله ای که در جریان شناسی فرهنگی اهمیت دارد، شناخت جریان های فرهنگی کشور های مختلف و همچنین شناساندن جریانات فرهنگی کشور به عرصه بین الملل است.
وی با بیان اینکه فرهنگ شناسی بدون شناخت فرهنگ و زبان و آداب رسوم نمیتواند کارایی داشته باشد افزود: هدف کلان جریان شناسی فرهنگی، شناخت و تحلیل درست از فرهنگ کشور ها، آسیب شناسی، پیداکردن فرصت ها و تهدید ها و ارائه راهبرد تعاملاتی است.
رییس همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل تصریح کرد: در این همایش، کشورهای گوناگون به عنوان کشور های هدف قرار داده شدند و موضوعات کلان فرهنگی در آن ها مورد بررسی قرار گرفت و همچنین پیش نشست های گوناگون برگزار شد تا فعالان فرهنگی در حوزه بین الملل تجربیات خود را ارائه دهند.
وی ادامه داد: از ابتدای تابستان مقالات جمع آوری و ارزیابی شد و مقالات مفید اخذ شده است و در روز همایش که اول اردیبهشت ماه در مجتمع عالی امام خمینی برگزار می‌شود، کمیسیون های تخصصی برای جمع بندی نهایی اطلاعات تشکیل می‌شود و سخنران پایانی نیز، آیت الله اعرافی خواهد بود.
عرب خراسانی در خصوص موسسه زبان و فرهنگ اظهار کرد: این موسسه یکی از مراکز جامعه المصطفی است که از سال 1385شروع به فعالیت کرده است؛ هدف اولیه تاسیس این موسسه، تربیت عالمان زبان دان و فرهنگ شناس برای کار در عرصه بین الملل بود.
وی افزود: ضعفی که در حوزه های علمیه احساس می‌شد، ضعف یادگیری زبان بین الملل است و به همین دلیل برای ارتباط با مراکز علمی دنیا دچار مشکل هستیم؛اگر نتوانیم زبان بین الملل را به طور منسب یادبگیریم، نمیتوانیم در عرصه جهانی اثر گذار باشیم؛ این نقص را برنامه نویسان المصطفی مدنظر قرار دادند و به همین دلیل این موسسه را تشکیل دادند.
رییس موسسه زبان و فرهنگ شناسی با اعلام این که در 12سالی که موسسه تشکیل شده است، حدود 180نفر از حوزه علمیه در این مرکز زبان یاد گرفتند.، بیان کرد: در این موسسه 12 زبان آموزش داده می‌شود که شامل زبان انگلیسی؛ عربی، ترکی استانبولی، ژاپنی، آلمانی، فرانسوی، کره ای، اسپانیایی، اندونزیایی، ایتالیایی، روسی، چینی است که در مقطع کارشناسی آموزش داده می‌شود و همچنین برای طلاب خارجی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، آموزش زبان فارسی تدریس خواهد شد.
وی افزود: در مقطع دکتری نیز رشته تاریخ جهان معاصر مسلمین به زبان انگلیسی و عربی و رشته اندیشه معاصر مسلمین به زبان عربی و انگلیسی برای طلاب آموزش داده می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات موسسه کارهای پژوهشی است، عنوان کرد: جامعه المصطفی در رویکرد جدید و تحول آموزشی خود، تمام رشته های آموزشی موجود را در 6گروه دانشی تعریف کرده است که یکی از این 6گروه، گروه آموزشی ادبیات و فرهنگ است؛ در رویکرد جدید، 490رشته آموزشی تعریف شده است که از این تعداد، 92رشته به زبان و فرهنگ اختصاص پیدا کرده است و نشان از اهتمام جامعه المصطفی با بحث زبان و فرهنگ ملل دارد.
انتهای پیام




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

23.6 درصد جامعه نشانه هایی از اختلال روانی دارند

کاروان تجهیزات ورزشی راهی مدارس محروم قم شد

توسعه دانشگاه های تک جنسیتی مورد تایید وزارت علوم است

تحصیل 250 هزار دانش آموز قمی در 1400 واحد آموزشی

لزوم ایجاد نگاه آینده‌نگر، راهبردی و مسئله محور به شهر

افزایش32درصدی فضای آموزشی دانشگاه صنعتی قم

افراد غیرآکادمیک نباید در تصمیمات دانشگاه تاثیر بگذارند

طرح آمایش دانشگاه‌ها به سود آموزش عالی کشور است

راه اندازی واحد مونیتورینگ امواج مغزی بیماران مبتلا به صرع

استانداری قم با دانشگاه فنی کشور تفاهم نامه امضا کرد

دستگاه های اجرایی از ظرفیت نخبگان قم استفاده کنند

ماهواره تحقیقاتی ایران بهمن ماه امسال به فضا پرتاب می شود

پنجمین گردهمایی مشاوران و اعضای حقیقی نظام صنفی، رایانه ای استان قم برگزار شد

حوزه انقلابی هرگز سکولار نبوده است

وجود بهترین زیرساخت‌ شهری از ملزومات حرم اهل بیت است

هوشمندسازی شهر موجب کاهش فساد اداری

اعتماد مردم به جامعه پزشکی یک سرمایه بزرگ است

50 درصد احداثات آموزشی استان قم توسط خیرین انجام می شود

انسان با یک سری تجربیات محدود پزشک نمی‌شود

کلینیک سیار مشاوره و اشتغال؛ از مشاوره تا فروش محصول

رونمایی از سامانه تبادل اطلاعات/اولویت ارائه خدمات هوشمند به مردم است

ارائه خدمات الکترونیک، تنها راه کاهش مراجعات مردمی به سازمان‌ها

لزوم تشکیل سازمان آموزش سواد رسانه‌ای در کشور

مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در 10 رشته دانشجو می‌پذیرد/نام‌نویسی کارشناسی تا 5شهریور ادامه دارد

18مرکز علمی و کاربردی در قم فعال است

ارائه رشته‌های درسی متناسب بانیاز استان در دانشگاه جامع علمی کاربردی

تمدن نوین از گذرگاه علوم انسانی اسلامی عبور می کند

توجه به مسائل اخلاقی؛ ویژگی برجسته مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی

استحصال سلول‌های جنسی از سلول‌های بنیادی در جهاددانشگاهی قم

هیچ مصلحتی بالاتر از بیان حقیقت نیست/ ایسنا باید اهرم قدرتی برای حل مشکلات مردم باشد

گسترش مدل جهاددانشگاهی راه حل توسعه کشور است

نشست "مساله زیارت زیربنای آینده شهر قم" برگزار شد

نباید اجازه دهیم در برنامه‌ریزی، تخصص و فن جایگزین حکمت شود

پذیرایی و تکریم زائرین خارجی نیازمند توجه بیشتری است

شهر آینده قم را در پارادایم حق مدار تعریف کنیم

مهمترین کلیدواژه در صنعت میزبانی، کرامت زائر است

جهاددانشگاهی مدل پیشرفت‌های اقتصادی را بر اساس آموزه‌های اسلام بومی‌سازی کند

7 کارگروه آموزشی جهاددانشگاهی قم، بالاترین سطوح آموزشی در استان را اجرا می‎کنند

پرتال جامع آموزشی و اطلاع‌رسانی کانون فناوری اطلاعات قم رونمایی شد

ظرفیت توسعه قم مبتنی بر گردشگری مذهبی و زیارتی است

توان علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی، ظرفیتی مهم در رفع مشکلات اقتصادی کشور است

ایسنا؛ رسانه‌ای بی طرف و مطابق با نیاز جامعه

در آینده عدم ارتباط با اشیاء پذیرفته نیست/"اینترنت اشیاء"؛ انقلاب صنعتی دوم

بهره‌گیری از آخرین تکنیک‌های دنیا در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم/برنامه‌ریزی برای جذب بیماران خارجی

پرتال آموزشی کانون فن آوری اطلاعات قم رونمایی شد

تاکید بر استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در کاربردی کردن تحقیقات علمی

جهاد دانشگاهی، نمود عینی جهاد علمی است/ باید مفهوم جهاد برای نسل جوان به درستی تبیین شود

جهاددانشگاهی؛ الگویی مناسب برای عبور از شرایط حساس کنونی

برگزاری نشست تخصصی "زیارت، زیربنای توسعه قم"

ردپای درخشان جهاد دانشگاهی در پیشرفت‌های علمی کشور