عصر قم

آخرين مطالب

آیت الله سعیدی:

مسئولان با قدرت با مفسدان اقتصادی برخورد کنند سیاسی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - امام جمعه قم گفت: نوسان قیمت ارز ساعت به ساعت منطقی نیست و در این ارتباط مسئولان با قدرت با مفسدان اقتصادی برخورد کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس در مورد نوسان نرخ ارز و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد کشور عنوان کرد: این اتفاق در فواصل مختلف اجتناب ناپذیر است اما این نوسان ساعت به ساعت منطقی نیست و ساختگی می باشد.
امام جمعه قم افزود: عده ای فرصت طلب بی توجه به آسیبی که به اقتصاد کشور وارد می شود سرمایه های راکد خود را در خرید ارز به جریان می اندازند و در آشوبی دیگر به قیمتی بالاتر می فروشند.
آیت الله سعیدی بیان کرد: مسئولان با قدرت با این مفسدان اقتصادی برخورد کنند و ارز را در اختیار افرادی قرار دهند که کار اقتصادی انجام می دهند.
وی تصریح کرد: همچنین وقتی دولت نرخی را تعیین کرد قاطعانه در برابر آن ایستادگی کند و آن را ملاک عمل قرار دهد اگر دولت می بیند مسئولانی در این زمینه ناکارآمد هستند آن ها را برکنار کند و نیروهای کارآمدی را به کار بگیرد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه پیرامون استفاده از ظرفیت های جوانان مطابق با منویات رهبری در عرصه های مختلف خاطرنشان کرد: جوانان سرمایه های واقعی کشور هستند و به کارگیری آنان در امور موجب پیشرفت جامعه می شود.
وی اظهار داشت: بسیاری از جوانان در برابر رژیم صهیونیستی و داعش ایستادند و آن ها را زمین‌گیر کردند ؛جوانان دارای توانایی های بسیاری می باشند اما متاسفانه می بینیم گاهی مورد بی توجهی قرار می گیرند.
امام جمعه قم ادامه داد: باید به طور گسترده از همه ظرفیت های جوانان در عرصه های مختلف استفاده کرد اما شیوع باند بازی و تاثیر جناح ها و از طرفی نکته سنجی و صراحت جوانان مانع از آن می شود که مدیران این نیروها را به کار بگیرند.
وی گفت: همچنین برخی از مدیران بالادستی به فکر نیروسازی برای اداره کشور نیستند و رغبتی برای استخدام جوانان ندارند در حالی که دشمن در صدد کشاندن جوانان به سمت ابتذال و اعتیاد و آسیب های جدی است.
مسئولان میدان را برای جوانان باز کنند
آیت الله سعیدی عنوان کرد: اگر مسئولان میدان کار را برای جوانان باز کنند تیر دشمنان برای به فساد کشیدن جوانان ایرانی به سنگ خواهد خورد.
وی تصریح کرد: وقتی جوانان مشارکت بیشتری در اداره جامعه و امور کشور داشته باشند حس تعلق ملی آن ها به کشور و سرنوشت ایران افزایش می یابد جوانان هدف خود را با اهداف انقلاب هم سو و هماهنگ می بینند و اعتماد آن ها به مسئولان بیشتر می شود.
امام جمعه قم بیان کرد: امید است مسئولان به منویات مقام معظم رهبری توجه داشته باشند و سراسر کشور را تبدیل به کارگاهی بزرگ برای کار و تلاش جوانان کنند و جلوی فتنه های دشمن را بگیرند.
وی با اشاره به پیروزی ارتش سوریه بر اشغالگران غوطه شرقی خاطرنشان کرد: دولت مستکبر آمریکا در عرصه های مختلف برای جلوگیری از این پیروزی به توطئه و جنجال آفرینی پرداخت و رژیم صهیونیستی حملاتی را به مراکز داشت تا دولت سوریه نتواند بر غوطه شرقی مسلط شود.
آیت الله سعیدی اظهار کرد: اما ارتش سوریه در دام این حرکات انحرافی نیفتاد و هدف خود را فراموش نکرد و به جنگ با تروریست ها ادامه داد و بعد از سالها پرچم سوریه را در این منطقه به اهتزاز در آورد.
وی تاکید کرد: امید است با همراهی همه دولت ها و ملت های مسلمان مسبب اصلی فتنه در منطقه که رژیم اشتغال گر قدس است را ریشه کن سازیم.
امام جمعه قم در این خطبه ها یادآور شد: امروز بیش از هر زمان نیاز به همدلی و وحدت ملی داریم رمز پیروزی ما در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و مقابله با فتنه گران وحدت بود و محوریت این وحدت، ولایت فقیه می باشد.
وی افزود: هر کس با سخن و نوشته و کار خود این انسجام ملی با محوریت رهبری را خدشه دار کند مورد خشم ملت است و مردم در برابر این وحدت شکنان و تضعیف کنندگان نظام و ورشکستگان سیاسی که همسو با دشمنان نظام شده اند قاطعانه خواهند ایستاد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) گفت: این امام به واسطه فروخوردن خشم به کاظم ملقب شدند اما در مقابل حاکم ستمگر و غاصب به‌صراحت موضع می‌گرفتند.
امام جمعه قم با گرامیداشت عید مبعث بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) جامعه را از جهل و ظلم و فساد رهاند در این روز بزرگ فضیلت هایی است که می توان از آن بهره برد.
وی همچنین با بزرگداشت روز ارتش خاطرنشان کرد: این روز مایه سربلندی ایران اسلامی است و ما به همه نیروهای ارتش چنین روزی را تبریک می گوئیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/29176/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف