آخرين مطالب

جاذبه های شهر قم خوب تبلیغ نمی شود فرهنگي

جاذبه های شهر قم خوب تبلیغ نمی شود

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - روزنامه 19 دی قم در شماره روز چهارشنبه 22 فروردین ماه سال جاری، گفت وگویی با عنوان «جاذبه های شهر قم خوب تبلیغ نمی شود» را منتشر کرد.
در این گفت و گو می خوانیم:
رئیس انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و واحدهای بین راهی قم معتقد است جاذبه های شهر قم به درستی به مردم شناسانده نمی شود و همین موضوع موجب ماندگاری کم مسافران شده است.
جواد جلالی نژاد در گفت وگو با خبرنگار 19 دی با اشاره به موفقیت خوب جغرافیایی شهر قم اظهار کرد: از آنجا که در سفرهایی که مبدا آنها تهران هستند، اولین توقفگاه حوزه استحفاظی قم است مجتمع های بین راهی قم نسبت به مجموعه های داخل شهر استقبال بهتری دارند.
وی با اشاره به ایجاد مجتمع های با کیفیت بین راهی و ارزیابی عالی فعالان گردشگری از این مجتمع ها در قم گفت: حجم مسافری که از قم عبور می کنند موجب رونق بین راهی ها هستند و کم پیش می آید که قم به عنوان مقصد انتخاب شود.
این فعال عرصه گردشگری بیشترین ضعف در این زمینه را در تبلیغات دانست و افزود: درتعطیلات نوروز مسئولین و بخش خصوصی به این فکر می افتند که در محورهای ورودی قم بروشوری پخش کنند درحالی که این جواب نمی دهد.
وی اظهار کرد: درواقع درطول سال باید تبلیغات گسترده در رسانه های جمعی اتفاق بیفتد. اماکن تاریخی و گردشگری معرفی شود و مسافر قبل از شروع به سفر قم را انتخاب کند چرا که در حین سفر نمی توانیم برنامه مسافر را تغییر دهیم.
جلالی نژاد با بیان اینکه عدم معرفی اماکن تاریخی و تفریحی قم بزرگترین ضعفی است که گردشگری قم دارد افزود: مسافر بهانه ای برای اقامت در قم ندارد چرا که قم به خوبی معرفی نشده است. در این شرایط حتی تبلیغات هتل ها هم بی فایده است. وی ادامه داد: در واقع وقتی مسافر هیچ جا را نمیشناسند و تنها برای حرم حضرت معصومه(س) می تواند وقت بگذارد تصمیمی برای ماندگاری نخواهدداشت. مسئولان این را نمیدانند که هتل مقصد گردشگر نیست بلکه تمام نقاط دیدنی شهر و استان است و برای رونق هتل باید شهر را تبلیغ کرد.
این فعال گردشگری معتقد است اگر اماکن تاریخی شهر به بخش خصوصی واگذار شود، تبلیغات بهتری صورت گرفته و رونق به صنعت گردشگری قم برمی گردد.
وی با اشاره به نیاز قم به سرمایه گذاری گفت: بخش خصوصی هم وقتی می بینند قم مقصد گردشگر نیست چندان هم اهمیتی نمی دهند که زیرساخت ها را تکمیل کنند.
جلالی نژاد با ذکر مثال هایی در این زمینه افزود: در شهر قم مجموعه پارک آبی را داریم که مدتی است فعالیت می کند.همه شهرها برای پارک های آبی تبلیغات فراوان می کنند اما آب و تاب قم چون ماندگاری مسافر در شهر کم است احساس می کند که نباید در تبلیغات هزینه کند.
وی معتقد است حل کردن این مشکل یک هم افزایی و نگاه ویژه می خواهد تا در سطح استان مسئولین و بخش خصوصی دست به دست هم بدهند.
رئیس انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و واحدهای بین راهی قم با اشاره به فعالیت های مجموعه های بین راهی با کیفیت در قم گفت: قدیم فرهنگی بود که هر کسی می خواست مسافرت برود بهش توصیه می کردند که بین راه غذا نخورد. الان استان قم آنقدر کیفیت غذا و گردشگری ارتقا پیدا کرده که دیگر کسی این ادبیات را به کار نمی برد و حتی بسیاری از مردم از داخل شهر به بیرون شهر برای صرف غذا می روند.
وی بااشاره به اینکه مجموعه های بین راهی قیمت های استاندارد دارند اظهار کرد: مقایسه بین راهی با رستوران های داخل شهر منصفانه نیست چرا که رستوران داخل شهر خدمات خاصی نمی دهند. بین جمعی که از خدمات بین راهیها استفاده می کنند بعضی ها خرید کرده یا از رستوران استفاده می کنند و این منصفانه نیست که نرخشان با داخل شهر یکسان باشد.
/8138/ 6133/




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تفسیر قرآن از منابع مختلف مورد بررسی قرار گیرد

"جشن همراهی"؛ ویژه‌برنامه خانوادگی حرم حضرت معصومه(س) در اعیاد شعبانیه

مراسم بزرگداشت آیت الله شاه آبادی درقم برگزار شد

همایش 11هزار نفری تجلیل ازجانبازان برگزار می شود

ارائه خدمات در استان قم، در کل کشور تاثیر گذار است

برنامه ریزی ها باید متناسب با جایگاه شهر قم باشد

توانمند سازی خبرنگاران قم اولویت کاری خانه مطبوعات است

نشریات تک نسخه ای در قم می تازند

فقه های مضاف تشنه ساختار و نیازمند بازسازی است

لزوم شناخت دنیایی که در آن زندگی می کنیم/دنیای امروز فقط لعابی از حقوق بشر دارد

عمده دیدگاه‌های سروش در مورد قرآن فاقد استدلال است

روحانیت علاوه بر حلال و حرام‌های شرعی به مکارم اخلاقی توجه کنند

حضور نمایندگان 41 کشور در مسابقات بین المللی قرآن طلاب/برگزاری مسابقات اول تا پنجم اردیبهشت

منطق قرآن، ظلم نکردن و ظلم نپذیرفتن است

1150 مقاله به همایش پژوهش‎های قرآنی ارائه شد

طلاب 41 کشور در مسابقات قرآنی قم شرکت می کنند

ارائه آموزش های محیط زیستی برای سوادآموزان در قم

قرآن، محور وحدت مسلمانان است

سال گذشته 425 یادواره شهدا در قم برگزار شد

اصحاب هنر و رسانه نقش مهمی در تبیین جایگاه حمایت از کالای ایرانی دارند

راهکار ترقی فرهنگ، عمل گرایی مسئولان است

260 مقاله به دبیرخانه همایش جریان شناسی فرهنگی رسید

پویش مردمی "قدمی برداریم" از نیمه شعبان آغاز بکار خواهد کرد

واگذاری گنبد نمک قم به میراث فرهنگی

گنبد نمکی قم سایت گردشگری می شود

30 برنامه فرهنگی امسال درقم اجرا می شود

نکوداشت "عیار فقاهت، صاحب جواهر الکلام" در قم برگزار می‌شود

رسانه ها موج حمایت از کالای ایرانی را حفظ کنند

ملت‌های اسلامی آمریکا، انگلیس و فرانسه را پشیمان می‌کنند

کاروان شادی عید مبعث درقم به راه افتاد

هدف بعثت اجرای ارزش های الهی درجهان است

خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) پرچم عزا برافراشتند

مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم در قم برگزار شد

جهت گیری فرهنگی در حمایت از کالای ایرانی صورت گیرد

قم درسالروز بعثت پیامبراکرم غرق سرور شد

گروهی ازطلاب به دست مراجع تقلید معمم شدند

پیکر شهید مدافع حرم محمدمهدی لطفی‌نیاسر تشییع و خاکسپاری شد

رونمایی از شبکه ملی آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه/تعامل آموزش و پرورش و حوزه گره های تربیتی را می گشاید

کتاب مناسب، برنامه ریزی و نحوه آموزش معلمان مورد توجه قرار گیرد

750 دارالقرآن و 3 هزار مدرسه تخصصی در کشور فعال است

ثروت جامعه باید در دست عموم مردم باشد

بازخوانی بعثت پیامبر اکرم(ص) راه‌کار نجات بشر از جاهلیت مدرن

500 برنامه فرهنگی در ایام نوروز در قم اجرا شد

دولت و ملت بیماران پروانه ای را دریابند

بهره‌مندی 1341 ایثارگر از خدمات مشاوره اشتغال

کیفیت بخشی به پروژه های عمرانی اولویت مدیریت شهری باشد

استقبال اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‎های مهدوی از جشنواره مهدویت

پیکر شهید لطفی نیاسر تشییع می‌شود

امر به معروف ابزاری برای حمایت از مردم است

چاپ 400مقاله علمی و پژوهشی توسط سوی نخبگان شاهد و ایثارگر