آخرين مطالب

جاذبه های شهر قم خوب تبلیغ نمی شود فرهنگي

جاذبه های شهر قم خوب تبلیغ نمی شود

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - روزنامه 19 دی قم در شماره روز چهارشنبه 22 فروردین ماه سال جاری، گفت وگویی با عنوان «جاذبه های شهر قم خوب تبلیغ نمی شود» را منتشر کرد.
در این گفت و گو می خوانیم:
رئیس انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و واحدهای بین راهی قم معتقد است جاذبه های شهر قم به درستی به مردم شناسانده نمی شود و همین موضوع موجب ماندگاری کم مسافران شده است.
جواد جلالی نژاد در گفت وگو با خبرنگار 19 دی با اشاره به موفقیت خوب جغرافیایی شهر قم اظهار کرد: از آنجا که در سفرهایی که مبدا آنها تهران هستند، اولین توقفگاه حوزه استحفاظی قم است مجتمع های بین راهی قم نسبت به مجموعه های داخل شهر استقبال بهتری دارند.
وی با اشاره به ایجاد مجتمع های با کیفیت بین راهی و ارزیابی عالی فعالان گردشگری از این مجتمع ها در قم گفت: حجم مسافری که از قم عبور می کنند موجب رونق بین راهی ها هستند و کم پیش می آید که قم به عنوان مقصد انتخاب شود.
این فعال عرصه گردشگری بیشترین ضعف در این زمینه را در تبلیغات دانست و افزود: درتعطیلات نوروز مسئولین و بخش خصوصی به این فکر می افتند که در محورهای ورودی قم بروشوری پخش کنند درحالی که این جواب نمی دهد.
وی اظهار کرد: درواقع درطول سال باید تبلیغات گسترده در رسانه های جمعی اتفاق بیفتد. اماکن تاریخی و گردشگری معرفی شود و مسافر قبل از شروع به سفر قم را انتخاب کند چرا که در حین سفر نمی توانیم برنامه مسافر را تغییر دهیم.
جلالی نژاد با بیان اینکه عدم معرفی اماکن تاریخی و تفریحی قم بزرگترین ضعفی است که گردشگری قم دارد افزود: مسافر بهانه ای برای اقامت در قم ندارد چرا که قم به خوبی معرفی نشده است. در این شرایط حتی تبلیغات هتل ها هم بی فایده است. وی ادامه داد: در واقع وقتی مسافر هیچ جا را نمیشناسند و تنها برای حرم حضرت معصومه(س) می تواند وقت بگذارد تصمیمی برای ماندگاری نخواهدداشت. مسئولان این را نمیدانند که هتل مقصد گردشگر نیست بلکه تمام نقاط دیدنی شهر و استان است و برای رونق هتل باید شهر را تبلیغ کرد.
این فعال گردشگری معتقد است اگر اماکن تاریخی شهر به بخش خصوصی واگذار شود، تبلیغات بهتری صورت گرفته و رونق به صنعت گردشگری قم برمی گردد.
وی با اشاره به نیاز قم به سرمایه گذاری گفت: بخش خصوصی هم وقتی می بینند قم مقصد گردشگر نیست چندان هم اهمیتی نمی دهند که زیرساخت ها را تکمیل کنند.
جلالی نژاد با ذکر مثال هایی در این زمینه افزود: در شهر قم مجموعه پارک آبی را داریم که مدتی است فعالیت می کند.همه شهرها برای پارک های آبی تبلیغات فراوان می کنند اما آب و تاب قم چون ماندگاری مسافر در شهر کم است احساس می کند که نباید در تبلیغات هزینه کند.
وی معتقد است حل کردن این مشکل یک هم افزایی و نگاه ویژه می خواهد تا در سطح استان مسئولین و بخش خصوصی دست به دست هم بدهند.
رئیس انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و واحدهای بین راهی قم با اشاره به فعالیت های مجموعه های بین راهی با کیفیت در قم گفت: قدیم فرهنگی بود که هر کسی می خواست مسافرت برود بهش توصیه می کردند که بین راه غذا نخورد. الان استان قم آنقدر کیفیت غذا و گردشگری ارتقا پیدا کرده که دیگر کسی این ادبیات را به کار نمی برد و حتی بسیاری از مردم از داخل شهر به بیرون شهر برای صرف غذا می روند.
وی بااشاره به اینکه مجموعه های بین راهی قیمت های استاندارد دارند اظهار کرد: مقایسه بین راهی با رستوران های داخل شهر منصفانه نیست چرا که رستوران داخل شهر خدمات خاصی نمی دهند. بین جمعی که از خدمات بین راهیها استفاده می کنند بعضی ها خرید کرده یا از رستوران استفاده می کنند و این منصفانه نیست که نرخشان با داخل شهر یکسان باشد.
/8138/ 6133/




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

وقتی نخستین کبوتر عشق به سمت حرم پر می کشد

برپایی جشنواره سرود فاطمی دردستور کار قرار گیرد

سرود و تئاتر باید ابزاری برای تحول و دگرگونی جامعه باشد

دهه کرامت محبت مردم به ساحت اهل بیت (ع) را نمایان می سازد

حج از مهمترین ارکان مورد تاکید اسلام است

برگزاری آیین های شادی در دهه کرامت بین مردم نهادینه شود

باید دست به دست هم مشکلات را حل کنیم

هنر در سایه معرفت ارزش پیدا می‎کند

هنر و معنویت دو عنصر جدایی ناپذیر/گردشگری زمینه ساز رشد و پیشرفت بشر است

باید از وسائل روز برای نشر فرهنگ اسلامی استفاده کرد/ مخالفت با نوآوری را در اثر تحریف معنی بدعت است

طی سال گذشته92 هزار گردشگر خارجی مهمان حرم حضرت معصومه(س) شدند

رقابت 20 گروه سرود جشنواره رضوی در قم آغاز شد

رأفت اسلامی برای افراد شرور نیست

آغاز پروژه ساخت شبستان امام علی(ع) در دهه کرامت

794 اثر به دبیرخانه جشنواره مطبوعات قم ارسال شد

پیکر مطهر شهید مدافع حرم در قم تشییع شد

تدوین 20سندجامع راهبردی توسط حوزه‌های علمیه

اخلاص و سخت‌کوشی علامه طباطبایی(ره) سبب موفقیت المیزان شده است

"توقیت"؛ آفتی که سبب سستی عقیده می‌شود

باور به مهدویت، نشاط و امید به آینده‌ای روشن را درپی دارد

تاکید امامان بر زیارت حضرت معصومه(س)/ قم، عُش آل محمد(ص)

آئین معنوی خطبه‌خوانی اصحاب رسانه برگزار شد

آیین خطبه خوانی در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد

70 هنرستان شامل 30 واحد فنی و حرفه‌ای و 40 واحد کار و دانش در قم فعال است

پنجاه میلیارد ریال صرف نوسازی بقاع متبرکه قم شده است/ برگزاری مراسم رسمی غبار روبی در 14 امام زاده

کاهش مصرف برق در حرم حضرت معصومه(س)

ترجمه جدید کتاب الغدیر رونمایی می‌شود

قانونگذار باید از تحلیل‌های جامعه شناسانه منتفع شود

فقیهان حقوق آشنا به قانونگذاران کمک کنند

دین مولفه ای قدرتمند درتصمیم گیری های بین المللی است

تجلیل از برگزیدگان همایش جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه

رویداد فرهنگی قم در لبنان سرآغاز همکاری های جدید است

زن از دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع) دارای جایگاه والایی است

برگزاری هفته فرهنگی قم چهره دیگری از تمدن اسلامی ارائه داد

هفته فرهنگی قم در کشورهای روسیه و عراق برگزار خواهد شد

قم غرق در شور و شادی میلاد کریمه اهل بیت(س)

تقاضای برگزاری رویداد فرهنگی قم از 10 کشور مطرح شده است

قم در روز میلاد کریمه اهل بیت(ع) غرق در نور و سرور است

نمایشگاه عکس به مناسبت دهه کرامت در نگارگذر فرهنگ

آیین آغاز برنامه های دهه کرامت در قم برگزار شد

سبک زندگی اسلامی منطبق بر سبک زندگی اهل بیت(ع) است

تلاش برای ارائه 800 میلیون خدمت در دهه کرامت

جشنواره ملی کرامت در قم آغاز به کار کرد

رونمایی از اولین رمان بلند با موضوع معلولیت در قم

زیارت حرم اهل بیت(ع) باعث حفظ شیعه شده است

ترویج سبک زندگی فاطمی بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند

فاطمه معصومه (س) مظهر عصمت و نجابت

تقویت هویت دینی بانوان از مهمترین رسالت های نخبگان است

پرچم حرم مطهر حضرت معصومه(س) تعویض شد

مراسم تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه برگزار شد