عصر قم

آخرين مطالب

دیدار استاندار قم با مراجع و علمای قم/ تاکید مراجع عظام بر خدمت صادقانه به مردم سیاسی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین -
استاندار قم به مناسبت فرارسیدن سال نوبا تعدادی از مراجع عظام و علمای قم دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم پیش از ظهر امروز به همراه معاونین استاندار، مشاور امور روحانیت وزیر کشور، فرماندار و رئیس سازمان برنامه بودجه قم با تعدادی از آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله یزدی، آیت الله العظمی نوری همدانی، آیت الله العظمی علوی گرگانی و آیت الله سید حسن خمینی دیدار کرد.
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار استاندار قم با بیان اینکه مشکلات اقتصادی باعث کم شدن بودجه های عمرانی برای برطرف کردن مشکلات گردیده است، اظهار داشت: برای رفع این مشکلات باید به فکر جذب سرمایه گذار بود.
امام جمعه قم با تأکید بر این که در این سالها شاهد فعالیت های بسیار خوبی در استان در بحث خدمات عمرانی هستیم، عنوان کرد: موضوع جذب سرمایه و تشویق سرمایه گذار کار اساسی مسئولین استان است و باید برای این مسئله فکر اساسی کرد تا پروژه های ناتمام زودتر بهره برداری شوند.
آیت الله حسینی بوشهری مسئله ی اعتراضات دی ماه را نیز مورد توجه قرار داد و با تاکید بر آسیب شناسی و بررسی دلایل این اتفاقات اظهار داشت: باید مسئولین به فکر رفع آسیب های اجتماعی باشند.
آیت الله یزدی نیز در دیدار با استاندار، برخدمت رسانی بهتر مسئولین به مردم تأکید کرد و گفت: اگر خدمت رسانی به مردم برای رضای خدای باشد، قطعا آثار آن دو چندان خواهد بود.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شرایط فرهنگی قم بهتر از سایر استانهاست، اظهار داشت: انتظار این است به مسائل فرهنگی شهر قم توجه بیشتری شود و شاهد مسائل فرهنگی در بعضی از قسمت های شهرنباشیم.
وی همچنین نقش مسئولین در استفاده از کالای داخلی را بسیار مهم دانست و گفت: باید این کار آن قدر مورد توجه مسئولین قرار گیرد تا کالاهای خارجی جایگاه خود را در داخل کشور از دست بدهند.
آیت الله یزدی با بیان اینکه دولتمردان هم برای استفاده ازکالاهای داخلی به جد به میدان بیایند و از این طریق به اقتصاد کشور و تحقق شعار سال از سوی رهبر انقلاب تحقق ببخشند، اظهار داشت: ادارات دولتی باید در استفاده از کالای داخلی الگو باشند.
آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در دیدار استاندار قم گفت: خدماتی که مسئولین به نظام و مردم انجام می دهند، اگر برای رضای خدا و صادقانه باشد، ارزش آن دو چندان است.
ایشان با بیان اینکه انتقادات همیشه باعث پیشرفت درکارها نیست، بلکه با مذاکره می توان مشکلات را بهتر حل و فصل کرد، افزود: این سخن نورانی اهل بیت(ع) است که توصیه می کنند و قطعا هم باید این گونه حرکت کرد، تا رفاقت و انس بیشتر شود و از آن طرف کارها بهتر صورت گیرد.
آیت الله العظمی علوی گرگانی با بیان اینکه مردم ما، انسان های شایسته و متدین هستند و از مسئولین خدمت گزار تشکر می کنند، اظهار داشت: مردم فرق بین مسئول خدمت گزار و غیر خدمت گزار را می دانند و به همین دلیل درهر حالی از مسئول خدمتگزار قدردانی می کنند.
این مرجع تقلید همچنین به بعضی پروژه های بر زمین مانده از جمله مونوریل اشاره کرد و خواستار پیگیری مسئولان برای رفع مشکلات این پروژه ها شد.
آیت الله العظمی نوری از مراجع تقلید نیز در دیدار مسئولان استانی، با اشاره به جایگاه استان قم گفت: این استان از جایگاه خاصی در روایات برخوردار است و به همین دلیل نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولین است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه خدمت به مردم عبادت است اظهار داشت: حق مردم این است، مسئولین به آنها خدمت کنند و درعین حال برای خدمت رسانی خود ارزش قائل باشند.
آیت الله العظمی نوری همدانی افزود: مسئولین طوری خدمت کنند، که مردم از فعالیت صادقانه آنها راضی باشند و این رضایت برای خدا باشد.
آیت الله سید حسن خمینی نیز در دیدار نوروزی مسئولان استان به مساله ی بحران آب در کشور اشاره کرد و گفت: حل این مساله نیازمند یک عزم همگانی است.
ایشان با اشاره به پمپاژ ناامیدی در کشور از سوی گروه های مختلف افزود: نظام اسلامی به دستاوردهای خوبی نائل گشته است؛ ولی در معرفی این موفقیت ها به مردم دچار مشکل و سردرگمی هستیم.
آیت الله فاضل لنکرانی نیز در دیدار شب گذشته با استاندار قم اظهار کرد: اقدامات و کار دولت های مختلف در طول سالیان بعد از انقلاب در مسیر توسعه کشور بوده است.
ایشان با انتقاد از القای افکار منفی در جامعه در مورد کم کاری مسولین، افزود: باید موانع توسعه در کشور شناسایی و رفع شوند تا خدمات دولتمردان برای مردم نمود عملی پیدا کند.
آیت الله فاضل لنکرانی روند رو به رشد استان قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تغییرات و پیشرفت های قم در حوزه های مختلف کاملا محسوس است و این مهم جز با تعامل و کار خالصانه در بین مسولین استان بدست نمی آید.
سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در این دیدارها به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته، پرداخت و گفت: در سال گذشته در استان قم 350 پروژه به بهره برداری رسید.
وی ثبت 8هزار اشتغال در استان قم در سال گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: در صدد هستیم به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم و در این عرصه خود را نیازمند کمک های حوزه های علمیه می دانیم.
استاندار قم اظهار داشت: سالانه 20 میلیون زائر داخلی و 3و نیم میلیون زائر خارجی از استان قم بازید می کنند و این نشان می دهد استان قم از استانهای پر اهمیت است و باید به جایگاه اصلی خود در مسائل مختلف برسد.
وی بر حفظ منابع آبی استان تأکید کرد و اظهار داشت: در شرایط بسیار حساسی از لحاظ منابع آبی قرار داریم و همین مسئله نشان می دهد موضوع آب چه قدر جدی است.
حجت الاسلام نمازی مشاور وزیر کشور نیز با اشاره به تشکیل کارگروه هایی برای رفع مسائل اجتماعی در وزارت کشور گفت: در تلاش هستیم تا بدور از نگاه های سیاسی اتحاد و انسجام لازم برای حل مشکلات را ایجاد کنیم.
نمازی همچنین با اشاره به اهمیت رضایت مردم از خدمات دولت افزود: وزیر کشور بر ضرورت تکریم مردم در ادارات دولتی تاکید نموده است و این مسئله مورد ارزیابی قرار می گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/27033/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی درگذشت

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

ارتفاعات زیبای کفتار کوه در شمال شهر قنوات+فیلم

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور