عصر قم

آخرين مطالب

خطیب نماز جمعه قم:

کیفیت کالاهای ایرانی با نظارت مسئولان بهبود یابد سیاسی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم – ایرنا – خطیب نماز جمعه قم با بیان این که مردم ما نسبت به کالاهای ایرانی تعصب دارند، گفت:کیفیت کالاهای داخلی با نظارت مسئولان باید بهبود یابد و با قیمت ها مناسب عرضه شود تا توان رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشد.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس اظهار کرد: امسال همان طور که ملاحظه کردید رهبر معظم انقلاب اسلامی شعاری را برای امسال مشخص کردند که بسیار ارزشمند و مهم در راستای شعارهای اقتصادی سال های گذشته است.
حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
وی افزود: اگر مسئولان، کارآفرینان، جوانان و کارگران ما دست به دست هم بدهند و مردم همراهی کنید، کارخانه هایی را که تعطیل شده اند، با حمایت از کالاهای ایرانی رونق پیدا می کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای تحقق این امر، باید کالاهای ایرانی از لحاظ کیفیت توان رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند و فروشندگان در این زمینه دقت کنند.
وی گفت: حمایت از کالاهای ایرانی؛ هم بُعد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و هم راه حل اشتغال و هم مشکلات اقتصادی است که امیدواریم مسئولان ما آستین ها را بالا بزنند و به صرف این که همه همین جمله را بازگو کنند، بسنده نکنند حقیقتا وارد کار شوند و سرمایه گذاری کنند.
وی به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم رضوی اشاره و بیان کرد: ایشان به کارنامه 40 ساله انقلاب اسلامی و شعارها و اصول بنیادین انقلاب اسلامی اشاره فرمودند که خوشبختانه ملت خوش درخشیده و پای شعار استقلال، آزادی، اعتماد به نفس، خودباوری و مردم سالاری ایستاده است و نمونه ‌های مفصلی در این زمینه مطرح فرمودند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما پس از گذشت 39 سال، فراز و فرودهای سختی را پشت سر گذاشته‌ ایم ولی سئوال اصلی این است که موانع پیشرفت چیست؟
وی با اشاره به این موانع و با بیان این که هم مردم و هم مسئولان باید این موانع را بردارند، گفت: عده‌ ای چه در دولت ها و چه در مردم ظرفیت ‌های کشور را باور نکرده‌ اند و این یک مشکل جدی است؛ موقعی که یک مجموعه ظرفیت ‌های خودش را باور نکند، نگاهش به این طرف و آن طرف است.
آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: برای رفع آن باید ظرفیت ها و توانمندی های خودمان را و نیروی انسانی و جوانان خوش فکر خودمان را باور کنیم و منتظر نسخه بیگانه نباشیم.
وی گفت: روزی ژاپن و برخی از کشورهای دیگر از بین رفتند، اما آستین ها را بالا زدند و امروز در دنیا حرف اول را می ‌زنند؛ کسالت، تنبلی و تن پروری را کنار گذاشتند؛ برای آنها کار مهم بود و امروز می ‌بینیم در دنیا مطرح شدند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان فرمودند عده ای دچار قبیله گرایی سیاسی می ‌شوند؛ این مانع جدی پیشرفت کشور ماست، وقتی که پای پیشرفت کشور به میان می ‌آید، باید قبیله گرایی و جناح بازی را به کنار بگذاریم.
آیت الله حسینی بوشهری به مبارزه جدی با فساد تاکید و اظهار کرد: سبک زندگی مردم منطبق با آرمان دینی نیست؛ اگر سبک زندگی ما به سبک زندگی دینی و اسلامی برگردد، در کشور مشکل غیرقابل حلی نداریم.
امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت‌ های خودمان را بشناسیم، دشمن با همه کارشکنی‌ ها، نمی‌ تواند با این ملت با اراده و با انگیزه مبارزه کند.
وی با اشاره به شرایط نگران کننده منطقه گفت: آن چه که برای ملت و رهبران فلسطینی جای نگرانی دارد، سخنان برخی از سران کشورهای عربی است و آنان به طور رسمی به جهان اعلام می ‌کنند که اسرائیل حق دارد که در سرزمین ‌های اشغالی حضور داشته باشد و حق جدی برای رژیم صهیونیستی قائل هستند.
وی به لابی صورت گرفته عربستان سعودی در آمریکا اشاره و اظهار کرد: در نتیجه این لابی؛ کشوری که مدعی اسلامیت، عربیت می باشد و زمانی مدعی دفاع از مردم فلسطین بوده است؛ می ‌گوید ایران دشمن مشترک عربستان و اسرائیل است.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به 25 ماه رجب، سالروز شهادت امام هفتم حضرت موسی کاظم(ع) گفت: امامان معصوم(ع) ما همه در جامعه خود تاثیرگذار بودند و تحولات چشمگیری را ایجاد کردند، از این رو دشمنان وجود چنین شخصیت های تاثیرگذار در میان مردم را تحمل نمی کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امامان معصوم(ع) ما محبوب دل ها بودند، به همین علت دشمنان حسادت می ورزیدند و آنها را به شهادت می رساندند.
وی با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر فاضلش به دست حزب بعث عراق اشاره و اظهار کرد: تالیفات ایشان امروز مورد افتخار جهان اسلام است و ایشان همیشه پیرو امام خمینی بود.
وی هم چنین سالگرد شهادتِ شهید سید مرتضی آوینی به عنوان سردار قلم و شهید علی صیاد شیرازی به عنوان سردار دفاع و مرد میدان جنگ و دفاع را گرامی داشت.
وی از دست اندرکاران دستگاه های گوناگون که در طول ایام نوروز به مردم خدمت رسانی کردند، نیز تقدیر و تشکر کرد و گفت: اکنون که تعطیلات سپری شده است، با جدیت کارها را دنبال و پیگیری کنیم.
7406/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/26976/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه

آخرین تمرینات بلندقامتان جوان قم برای حضوری در لیگ برتر

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

مونوریل قم پس از 10 سال وقفه از سر گرفته می‌شود

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده

آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم

فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

105 هکتار از بیابان‌های قم کانون تولید ریزگرد شده‌است