عصر قم

آخرين مطالب

آیت الله حسینی بوشهری:

برای حمایت از کالای ایرانی به زدن بنر و شعار اکتفاء نشود سیاسی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - امام جمعه قم گفت: برای حمایت از کالای ایرانی به زدن بنر و شعار اکتفاء نشود و مردم و مسئولان در معنای واقعی این شعار را دنبال کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس در خصوص عوامل مهم در عزت مندی جامعه اسلامی عنوان کرد:برکات الهی در جماعت و وحدت است هر چه مردم و مسئولان بیش از گذشته با هم متحد باشند موفقیت بیشتری در راه است.
امام جمعه قم افزود: دیگران فضای داخل کشور را به خوبی رصد می کنند و می بینند وقتی سخن رهبری توسط مردم و مسئولان به خوبی دنبال می شود و میان آن ها همدلی وجود دارد و نسبت به هم بی تفاوت نیستند این ها مایه عزت می شود.
وی تصریح کرد: همدلی و همراهی و وحدت مردم و مسئولان موجب عزت مندی جامعه اسلامی و تعالی آن است.
آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت:همچنین روحیه شهادت و ایثار موجب عزت جامعه اسلامی است طبق روایات جهاد در راه خدا عزت می آورد ما 8 سال جنگ را تجربه کردیم و امروز شاهد عزت این کشور هستیم و دشمن نمی تواند گزندی به این سرزمین وارد کند.
وی با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد:امسال رهبری همانند گذشته شعاری را برای سال 97 مشخص کردند و این شعار با ارزش در راستای شعارهای اقتصادی سالهای گذشته است .
امام جمعه قم ادامه داد:اگر مسئولان و کارفرمایان و کارگران و ملت همراهی کنند کارخانه های تعطیل شده را احیا کرده و با توسعه تولید این شعار تحقق پیدا می کند.
وی بیان کرد:شعار سال با این شرط تحقق می یابد که تولیدات ایرانی شرایط رقابت با کالای خارجی را داشته باشند مردم ایران نسبت به کالای ایرانی تعصب دارند اما باید کیفیت و قیمت کالای ایرانی بتواند با نوع خارجی رقابت کند.
آیت الله حسینی بوشهری گفت:تولید کالای ایرانی دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و رفع کننده مشکلات اقتصادی است از این رو برای حمایت از کالای ایرانی به زدن بنر و شعار اکتفاء نشود و مردم و مسئولان در معنای واقعی این شعار را دنبال کنند.
وی افزود:رهبری در حرم رضوی به بررسی کارنامه 40 ساله انقلاب پرداختند و در مورد شعارهای انقلابی و تحقق احکام دین و شریعت مواردی را ذکر کردند خوشبختانه ملت ایران پای شعارهای استقلال و خودباروری ایستاده است.
امام جمعه قم تصریح کرد:بعد از 39 سال فراز و فرودهای سختی را پشت سر گذاشته ایم و در این مسیر با موانعی در پیشرفت روبرو بوده ایم ؛موانع مهمی که باید مردم و مسئولان بدان توجه داشته باشند.
وی اظهار کرد:متاسفانه یکی از موانع جدی در پیشرفت این است که هنوز مردم و مسئولان ظرفیت های خود و کشور را باور ندارند و نگاهشان به هر سویی می باشد.
آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: باید در این ارتباط نیروی انسانی و جوانان خوش فکر را باور کرد و منتظر نسخه های بیگانگان نباشیم ؛کشوری مانند ژاپن ظرفیت های خود را باور کردند و کسالت و تبنلی را کنار گذاشتند و با توجه به کار و تلاش امروز به موفقیت های زیادی رسیده اند.
وی گفت:یکی دیگر از موانع پیشرفت از نظر رهبری قبیله گرایی و جناح گرایی سیاسی هستند بنا به گفته معظم له ولو دیگری بهترین کار را انجام دهد چون در جناح ما نباشد بدان بی توجه باشیم به پیشرفت نمی رسیم از این رو باید جناح گرایی را کنار بگذاریم.
امام جمعه قم بیان کرد:مانع دیگر فقدان عزم جدی برای مبارزه با فساد است اگر به طور جدی با فساد مقابله شود می توان به توسعه دست یافت.
وی در خصوص دیگر سخنان رهبری در ایام عید اظهار داشت:طبق گفته معظم له سبک زندگی مردم آرمان دینی نیست اگر این سبک به حال و هوای دینی بازگردد دیگر مشکل غیر قابل حلی باقی نمی ماند.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد:ظرفیت های لازم برای پیشرفت در کشور موجود است اگر چه دشمن کارشکنی می کند اما نمی تواند با ملت با اراده و مبارز به مقابله بپردازد.
وی در ادامه گفت:امروز شرایط منطقه بسیار نگران کننده است صهیونیست ها تعداد زیادی از فلسطینی ها را به خاک و خون کشیده اند اما آن چه برای ملت و رهبران فلسطینی جای نگرانی دارد سخنان برخی از سران کشورهای عربی است آن ها رسما حق جدی برای صهیونیست ها قائل هستند.
امام جمعه قم عنوان کرد:دست عربستان سعودی در دستان آمریکاست عربستان با آمریکا و لابی های صهیونیستی دیدار می کنند و خروجی این ملاقات ها این جمله می شود که ایران دشمن مشترک عربستان و اسرائیل می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:از مسئولان و دست اندرکاران و نیروی انتظامی و هلال احمر و متولیان خدمت رسان در ایام نوروز تقدیر می کنیم چرا که با تلاش خود موجب شدند مردم با خیالی آسوده به مسافرت بروند و بازگردند و ایام عید را به خوبی سپری کنند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برخی از رویدادهای مهم در هفته جاری اظهار داشت: 25 ماه رجب سالروز شهادت امام کاظم(ع) است ایشان در سن 55 سالگی توسط هارون مسموم شدند و به شهادت رسیدند.
وی بیان کرد: امامان در جامعه خود تاثیر گذار بوده و تحولات چشگیری را در ایجاد فضای سالم دینی و تربیت شاگردان بزرگ ایجاد کرده اند اما دشمنان دین وجود چنین شخصیت های تاثیر گذار را تحمل نمی کردند امامان محبوب دل ها بودند و از این رو توسط دشمنان به شهادت رسیدند.
امام جمعه قم گفت: گاهی در جامعه شاهد گناهانی هستیم که قبلا سابقه ندارد در این باره امام کاظم (ع) می فرماید مبادا گناهانی که در گذشته سابقه ندارد بلایایی نیز که سابقه ای در گذشته نداشته در آن جامعه وارد شود.
وی افزود:همچنین در این ایام سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر فاضله ایشان را پیش رو داریم این بزرگان به دست حزب عراق مظلومانه به شهادت رسیدند بزرگانی که آثارشان موجب مباهات است.
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد:در این ایام نیز یاد و خاطره سردار قلم شهید آوینی و سردار دفاع و میدان جنگ صیاد شیرازی را نیز گرامی می داریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/26974/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف