عصر قم

آخرين مطالب

خطیب جمعه قم:

مصرف کالای ایرانی باید به یک ارزش ملی تبدیل شود اجتماعی

مصرف کالای ایرانی باید به یک ارزش ملی تبدیل شود
  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم - خطیب جمعه قم با بیان اینکه مصرف کالای ایرانی باید به ارزشی ملی تبدیل شود افزود: افزایش تولید و بهبود کیفیت کالای داخلی منطبق با نیازها و سلیقه روز، بازاریابی خارجی و توجه به صادرات، ارزان کردن محصول نهایی و رقابت پذیر کردن از جمله اقداماتی است که باید در جهت تحقق شعار امسال انجام داد.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نخستین نماز جمعه قم در سال 97 در مصلای قدس این شهر، با تاکید بر لزوم تعصب در اقتصاد ملی و حمایت از کالای ایرانی افزود: کالای ایرانی کالایی است که محصول ها آن حاصل فعالیت، ذهن و ابتکاری ایرانی باشد که با این تعریف مردم و مسئولان باید مسیر تعصب و حساسیت داشته باشند.
وی تحقق شعار امسال و حمایت از کالای ایرانی را موجب خلع سلاح دشمن در جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: مدیریت واردات توسط بخش خصوصی و دولتی، مبارزه با قاچاق کالا، ممانعت از ورود کالاهای غیر ضروری و حمایت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در تولید به جای سوداگری از دیگر اقدام هایی است که در تحقق شعار امسال موثر است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی در آغاز سال 97 گفت: رهبر معظم انقلاب در تحلیلی جامع نقشه راه ملت ایران در سال جدید را ترسیم، ظرفیت ها و موانع پشروی ملت را بیان و بدون تعارف با مسئولان و عموم ملت سخن گفتند که بررسی و تحلیل تمام سخنان رهبری نیازمند زمان بسیاری است.
آیت الله سعیدی بازخوانی سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال را ضروری دانست و افزود: مسئولان کشوری باید وظایف خود را از سخنان رهبری استخراج و به آن عمل کنند.
وی اصول بنیادی انقلاب اسلامی، کارکرد مدیران و مسئولان، موانع استفاده نشدن از ظرفیت های کشور، حمایت از کالای ایرانی و نقش ایران در منطقه را پنج محور اساسی سخنان رهبر معظم انقلاب در سخنان روز نخست امسال دانست و گفت: مردم، نظام جمهوری اسلامی را از خود می دانند و در طول این 40 سال با همان طراوت و استحکام اولیه انقلاب شعار آزای، عدالت، خودباور و تحقق اهداف دین و شریعت را سر می دهند که این شعارها همچنان نیز مورد توجه ملت ایران است.
خطیب جمعه قم عدالت را از جمله شعار های اصیل انقلاب اسلامی دانست و افزود: برای تامین عدالت وپیشرفت تلاش های بسیاری در کشور صورت گرفته است ولی عدالت مورد توقع بیش از این است.
وی با بیان اینکه همچنان مردم آرمان های انقلاب اسلامی را با قدرت دنبال می کنند افزود: آرمان های انقلاب اسلامی موجب شده که دشمنان و مستکبران جهان در صدد استخاله انقلاب هستند.
آیت الله سعیدی با اشاره به کارکرد مدیران و مسئولان انقلاب دراین 40 سال ادامه داد: در خصوص تحقق امنیت، علم و فن آوری، توسعه زیر ساخت های کشور، صادرات غیر نفتی، سرانه ناخالص ملی و توسعه اجتماعی دولت و نظام کارنامه قابل قبولی دارند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان برای توسعه کشور گفت: وجود 10 میلیون جوان دانش آموخته و وجود چهار میلیون دانشجوی در حال تحصیل که 23 برابر بیش از اول انقلاب است از جمله ظرفیت های است که باید از نیروی عظیم جوانان برای پیشرفت کشور استفاده شود.
خطیب جمعه قم با انتقاد از تنگ نظری برخی مدیران میانی برای گسترش نسل در کشور گفت: جمعیت سرزنده، فعال و با نشاط آبرو عزت هر کشوری است و غربی ها نتیجه منفی محدود کردن نسل را امروز مشاهده می کنند که متاسفانه برخی مدیران میانی با وجود تاکیدات رهبر معظم اتقلاب بر جلوگیری از محدودیت در مقابل گسترش نسل، عده ای همچنان با افزایش جمعیت با نگاه تنگ نظرانه نکاه می کنند که این نگاهی غیر انقلابی است.
وی وسعت سرزمینی، همسایگی با 15 کشور ،موقعیت ممتاز جغرافیایی و منابع طبیعی فراوان را از جمله ظرفیت هایی دانست که مورد غفلت قرار گرفته و اظهار داشت: ایران نقطه اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب است که استفاده از دریا و ظرفیت کشورهای همسایه از جمله اموری است که مورد غفلت قرار گرفته است.
آیت الله سعیدی، بزرگترین چالش کشور را چالش ذهنی مدیریتی دانست و ادامه داد: عده ای از مدیران یا از ظرفیت، ثروت و امکانات موجود در کشور بی اطلاع هستند و یا نمی خواهند از این ظرفیت ها استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی شعار نمی توانیم را به شعار ما می توانیم تغییر و اثبات کرد که می توان تمام موانع و مشکلات را برطرف کرد ادامه داد: مسئولان کشور باید به ایمان و توانایی جوانان کشور که موتور متحرک کشور هستند باور داشته باشند و از طرفی جوانان نیز نباید از برخی قدرناشناسی ها دلسرد شوند بلکه باید با تلاش به دنبال گشایش راه ها در مسیر پیشرفت کشور باشند.
وی کم کاری و تنبلی برخی از دست اندرکاران، اعتماد به نسخه های غربی، بی توجهی به درون زایی اقتصادی، قبیله گرایی سیاسی و جناحی، عدم مبارزه جدی با فساد و عیوب اساسی در سبک زندگی را از جمله موانع کشور دانست و افزود: گره زدن پبشرفت کشور به برجام که معلوم بود از ابتدا اشتباه است، اسیر شدن در برخی معاهده ها ، اعتماد به نسخه های بانک جهانی از جمله اشکالات و موانع کشور است.
وی با بیان اینکه باید کار خوب از هر جناحی که باشد مورد پذیرش همه طرف ها قرار گیرد اظهار داشت: عیوب اساسی در سبک زندگی از جمله معایبی است که که متوجه عموم مردم و مسئولان است که موجب شده تا امروز اشرافی گری از طبقات بالا به طبقات پایین جامعه نیز سرایت کند.
آیت الله سعیدی حضور ایران در منطقه را به دعوت دولت ها و ملت منطقه دانست و گفت: کمک های جمهوری اسلامی به کشورهای منطقه دارای توجیه عقلی است.
وی با بیان اینکه همه مشکلات کشور قابل حل است گفت: جوانان سرمایه و امید کشور هستند و پرچم استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی با عزت به دست جوانان برافراشته خواهد ماند.
خطیب جمعه قم،در ادامه به لزوم حفظ شئون، پرهیز از گناه و مراقبت از وسوسه های شیطان در ایام تعطیلات به ویژه دیدارهای نوروزی تاکید کرد و گفت: گناه و پوشش نامناسب بانوان در مقابل نامحرمان گناهانی است که اعیاد ما را با گناه به عزا تبدیل می کند.
وی همچنین با اشاره به تقارن بهار امسال با ماه رجب ادامه داد: همانگونه که با آمدن بهار خانه تکانی می کنیم با آمدن ماه رجب نیز باید دلها را که حرم خدا است از غیر خدا پاک کرد.
آیت الله سعیدی همچنین از امدادگران و نیروهای خدمات رسان در دستگاه های مختلف که در ایام نوروز خود را وقف خدمت رسانی به مردم کرده اند تقدیر نمود.
7404/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/24698/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو