عصر قم

آخرين مطالب

پیشکسوت ورزش قم:

مدیران ورزشی قم، تجربه ورزشی ندارند/ادعای پیشرفت در ورزش قم، عوام‌فریبی است ورزشی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین -
سرمربی سابق تیم ملی کاراته چین و پیشکسوت ورش استان قم با انتقاد از وضعیت فعلی مدیریت ورزش قم، گفت: مدیران ارشد ورزش قم هیچ سابقه ورزشی ندارند و این مسئله به ورزش استان آسیب جدی وارد کرده است.
مجید عبدالحسینی   با بیان اینکه تیم های ورزشی قم یک به یک در حال سقوط هستند، این اتفاق را نشان از عدم مدیریت در ورزش استان دانست، و عنوان کرد: هرروز خبر سقوط یکی از تیم های ورزشی استان را میشنویم؛ صبا یک زمان به عنوان نماد ورزش قم بود که با عدم مدیریت از بین رفت و اکنون در حال سقوط به دسته دو کشور است؛ تیم هندبال، فوتسال، بسکتبال و کاراته نیز دیگر تیم های ورزشی استان هستند که با افت شدید مواجه شده اند و وضعیت مطلوبی ندارند.
سرمربی اسبق تیم ملی کاراته چین اظهار داشت: من حدود 3 سال در کشور چین به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته این کشور بزرگ فعالیت داشتم؛ یک کشور مانند چین که 1میلیارد و نیم جمعیت دارد هیچگاه کسی نمیتواند با رایزنی مسئولیتی را به دست بیاورد؛ در آن کشورها قانون حرف اول را میزند و باید تجربه ورزشی و رزومه بسیار مناسبی داشت تا بتوان در یک سمت ورزشی در آن کشور قرار گرفت و همین موضوع باعث پیشرفت کشور هایی مانند چین در زمینه ورزشی است.
وی با بیان اینکه در انتخاب مدیران ارشد ورزش استان خیانتی به ورزش قم شده که هیچگاه از حافظه تاریخی ورزش پاک نخواهد شد، اظهار داشت: مدیر ارشد ورزش قم هیچ سابقه ورزشی ندارد و از سازمان تعزیرات در این پست قرار گرفته است؛ وقتی کاری رو قبول میکنید که درآن تخصص ندارید، آن کار با موانع و پسرفت روبه رو میشود؛ مدیران ارشد ورزشی قم هیچ سابقه ورزشی ندارند و این مسئله به ورزش استان آسیب جدی وارد کرده است.
** مشاوران نالایق به ورزش استان آسیب زده اند
پیشکسوت ورزش قم با بیان اینکه اگر میخواهید یک مدیر را بشناسید باید مشاوران او را ارزیابی کنید، تصریح کرد: مدیر ارشد ورزش قم حتی در انتخاب مشاوران خود نیز بی دقتی کرده است و فردی که هیچ سابقه ورزشی و شرایط قرار گرفتن در این پست را ندارد را به عنوان مشاور خود انتخاب کرده است.
**پیشکسوتان ورزش قم تمایل به همکاری با مدیریت فعلی ورزش قم ندارند
وی ادامه داد: کسانی که در ورزش سابقه های درخشانی دارند و کارشناس های بزرگی در عرصه ورزش هستند، هیچکدام تمایل به همکاری با مدیریت فعلی ورزش قم ندارند؛ به دلیل برخورد های نامناسب مدیران ورزشی، پیشکسوتان ورزش قم به هیچ وجه حاضر نیستند سمت اداره کل ورزش و جوانان استان بروند.
** پیشکسوتان ورزشی مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفتند
عبدالحسینی با بیان اینکه سه سال سرمربی تیم ملی چین بودم اما یک پیام تشکر به من ارسال نشده، عنوان کرد: حتی مدیران به روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان اعلام کردند که نامی از مجید عبدالحسینی برده نشود؛ سایت جهانی کاراته من را به عنوان چند مربی برتر خود انتخاب میکند و سایت های خبری ایران و دنیا از بنده تجلیل کردند، اما در استان قم این برخورد های نامناسب با بنده انجام میگیرد.
وی افزود: ریشه تمام ورزش یک استان به پیشکسوتان آن وابسته است که این ریشه با بی توجهی های مدیران ورزشی در ورزش قم خشک شده است.
سرمربی اسبق تیم ملی کاراته ایران ادامه داد: یک مدیر قوی به راحتی با آدم های قوی کار میکند و یک مدیر ضعیف است که مجبور است با آدم های ضعیف کار کند، پیشکسوتان ورزش قم همگی از افراد شاخص و مطرح هستند، مجید تلخابی نایب رییس یکی از فدراسیون های جهانی است، علیرضا کتیرایی از مدیران ورزش در شرکت نفت است، مهدی عموزاده دیگر پیشکسوت ورزش قم از مدیران ورزشی است و همگی کارشناسان ورزش هستند؛ اگر مدیر ورزش قم مدرکی از خود در خصوص علم ورزشی ارائه داد، من تمام حرف های خودم را پس میگیریم؛ بنده 30سال است در ورزش فعالیت کرده ام و هیچگاه سابقه ورزشی از مدیران فعلی ورزش قم ندیده ام.
** نیمی از مدال های تجلیل شده در مراسم تجلیل ازقهرمانان قابل استعلام و مورد تایید نیستند
عضو اسبق تیم ملی کاراته ایران در خصوص مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی استان در سال 95 نیز اظهار داشت: نیمی از مدال هایی که در آن مراسم مورد تجلیل قرار گرفت، غیر قابل استعلام است و صحت آن ها مورد تایید نیست؛ شخصی را سراغ دارم که با 30 سال سن در رده سنی زیر 21 سال مدال کسب کرده و در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفته است؛ آن مراسم یک شو و تئاتر است و زمانی که مدیران ورزشی حس میکنند که جایگاهشان در معرض خطر است، با برگزاری این مراسمات سعی میکنند با دعوت از چند نفر از مسئولین استانی و فعال نشان دادن ورزش قم، جایگاه خودشان را تثبیت کنند.
**ادعای پیشرفت در ورزش قم، عوام‌فریبی است
وی در خصوص گفته مسئولان ورزش مبنی بر پیشرفت در ورزش استان گفت: این آمار یک عوام فریبی است؛ ورزش قم را با استان های ضعیف در عرصه ورزش مورد مقایسه قرار میدهند و حرف از پیشرفت ورزش در استان میزنند؛ در حالی که باید ورزش قم با پتانسیل هایی که دارد با استان های مطرح در عرصه ورزش مقایسه شود تا کمبود های ورزش استان مشخص شود. 
** بی توجهی به مهدی زاده و حسن زاده غیر قابل توجیه است
عبدالحسینی تصریح کرد: علی اصغر حسن زاده و امیر مهدی زاده به عنوان دو شاخص ورزش قم هستند؛ اگر از این دو نفر هم به نحو احسن و شایسته تجلیل نشود و مورد توجه قرار نگیرند، هیچ انگیزه ای برای جوانان برای ورود به عرصه ورزش باقی نخواهد ماند؛ امیر مهدی زاده نابغه کاراته کشور است اما قهرمانی زود گذر است و زمان آن کوتاه است و مهدی زاده نیز به اواخر دوران قهرمانی خود رسیده است؛ اگر چند نفر مانند مهدی زاده در ورزش استان پرورش ندهیم، ورزش استان از بین خواهد رفت.
وی ادامه داد: علی اصغر حسن زاده نیز وضعیت مشابهی با مهدی زاده دارد، او مگر تا چند سال میتواند برای ورزش قم افتخار آفرینی کند؟ بالاخره دوران ورزشی او نیز به تمام خواهد رسید و ما از اکنون باید به فکر جایگزین برای این ورزشکاران مطرح باشیم؛ عدم حمایت از این دو شاخص ورزش قم یکی از ضعف های بزرگ مدیریت ورزش استان قم است و جای تاسف دارد که این ورزشکاران با ناراحتی از عدم حمایت مسئولین بگویند.
**هزینه ورزش در قم بسیار بالاست
کاپیتان اسبق تیم ملی کاراته گفت: اگر بالاترین هزینه ها و بهترین امکانات در اختیار این ورزشکاران شاخص قرار بگیرد، هزینه زیادی نیست؛ مردم وجوانان باید ببینند که اگر حسن زاده یا مهدی زاده با تلاش های فراوان به این جایگاه ورزشی رسیده اند، مورد توجه نیز قرار میگیرند و در رفاه زندگی میکنند؛ این مسائل باعث میشود که جوانان برای حضور در ورزش قهرمانی ترغیب شوند؛ ولی اکنون شاهد این موضوع نیستیم و جوانان دیگر رغبت و انگیزه ای برای ورزش ندارند.
وی ادامه داد: تمام سالن های ورزشی با هزینه زیاد از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شده است و همین موضوع باعث شده است که هزینه ورزش بالارود و جوانان نتوانند از این امکانات استفاده کنند.
قهرمان چند دوره کاراته آسیا در خصوص امکانات سخت افزاری ورزش قم گفت: اگر امکانات سخت افزاری در استان خوب هم باشد دیگر کسی نیست که بخواهد از این امکانات استفاده کند؛ ابتدا باید انگیزه ورزش ایجاد شود تا جوانان و ورزشکاران از امکانات استفاده کنند؛ اماکن و سالن های ورزش اکنون به دو علت بی انگیزگی جوانان به ورزش و هزینه بالای ورزش در استان، خالی هستند و مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.
وی با بیان اینکه باشگاه ها بازو‌های اجرایی اداره کل ورزش و جوانان هستند، اظهار داشت: خدمات ورزشی اکنون توسط باشگاه ها ارائه میشود و اداره کل ورزش و جوانان هیچ حمایتی از باشگاه ها صورت نمیدهد و بلعکس منتظر یک بهانه برای پلمپ کردن باشگاه ها بر سر مسائل جزئی است.
**تنها در ایران باشگاه‌های ورزشی به دلایل جزئی پلمپ می شوند
عبدالحسینی ادامه داد: تنها در ایران اتفاق میافتد یک باشگاه برای مسائل خیلی جزئی پلمپ میشود و این باعث میشود جوانانی که در باشگاه ها ورزش میکردند به راه های دیگری کشیده شوند و این برای کشور بسیار خطرناک است؛ اگر بنا است باشگاهی به علت تخلف پلمپ شود، پس از طرف دیگر باشگاهی که حائز رتبه و مقام در سطح کشور شده است و برای استان افتخار آفرینی کرده است، باید مورد تجلیل قرار بگیرد؛ اما این اتفاق هیچگاه نیفتاده است و مسئولین حتی به باشگاه ها سرکشی نمیکنند تا مشکلات آن ها را از نزدیک ببینند.
** انتخاب یک مدیر ورزشی تنها راه بازگشت ورزش قم به اوج
وی عنوان کرد: امیدوارم نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تصمیمات مناسب بتوانند ورزش قم را از سراشیبی سقوط نجات دهند.
سرمربی اسبق تیم ملی کاراته چین اظهار داشت: تنها راه بازگشت ورزش قم به روز های اوج این است که، مدیریت فعلی ورزش قم با ایثار و گذشت استعفا بدهند تا با آمدن یک مدیر باسابقه و ورزشی و به کارگیری کارگروه های فکری از این بن بست خارج شویم.
عبدالحسینی افزود: از وزیر ورزش و جوانان، استاندار و نمایندگان استان قم در مجلس میخواهم که اگر دلشان برای جوانان قمی میسوزد و به فکرآینده آن ها هستند، یک مدیر ورزشی را در راس هرم مدیریتی ورزش استان قم قرار دهند.
**متاسفم که الگوی بدی برای مهدی زاده هستم
کارمند باسابقه شهرداری قم در خصوص اینکه گفته میشود بناست امیر مهدی زاده نیز مانند او به عنوان کارمند شهرداری قم استخدام شود، اظهار داشت: شرمنده ام که الگوی بدی برای مهدی زاده معرفی میشوم و امیدوارم سرانجامی که برای من اتفاق افتاد، برای مهدی زاده تکرار نشود؛ کاش برخوردها با من درست انجام میشد تا وقتی مهدی زاده را میخواستند به عنوان کارمند شهرداری استخدام کنند، به عنوان یک الگو خوب قرار میگرفتم. 

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/24091/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو