عصر قم

آخرين مطالب

تا زماني که ملت ايران اعتماد پيدانکنند رفتن به عمره از استحباب خود خارج است گفتگو

  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مسوولان نظام بايد با جديت پيگير مساله باشند و اجازه ندهند دولت عربستان احيانا با يک عذرخواهي ظاهري و سياسي، مساله را خاتمه دهد، بلکه عربستان قبح اقدام انجام شده را اعلام و کاري کند که ملت ايران اعتماد پيدا کنند.

وي ادامه داد: زمان کشتار فجيح زائران خانه خدا توسط آل سعود، حضرت امام راحل حج واجب را تعطيل کردند و قبح و زشتي حادثه اخير فرودگاه جده، کمتر از آن حادثه اسفبار نبود، اين حادثه احساسات همه ايرانيان، علما، بزرگان و مسوولان نظام را جريحه دار کرد.

آيت الله فاضل لنکراني افزود: اگر افرادي به صورت خودسر دست به چنين کاري در فرودگاه جده زدند چرا اين اتفاقات در 35 سال گذشته نبود؟ متاسفانه دولت عربستان اخيرا دشمني آشکاري را با ايران وشيعه ابراز مي کند و برخي ائمه جمعه وهابي خارج از تقوا بدترين اهانت ها را مطرح مي کنند.

وي ادامه داد: زشتي سخنان سخيف امام جماعت مسجد الحرام عليه ايران و شيعه کمتر از اقدام زشت ماموران فرودگاه جده نيست و سخنان وي چنان سخيف بود که گفته مي شود اگر يک شيعه در آن جلسه حضور داشت توسط مزدوران آل سعود قطعه قطعه مي شد.

استاد حوزه علميه قم گفت: عربستان يک اعتبار ضعيفي در جهان اسلام داشته و بايد آن را از دست بدهد و آن را از دست داد، عنوان خادم الحرمين براي عربستان يک عنوان دروغ است و هيچ عاقلي در جهان اسلام آنها را خادم الحرمين نمي داند.

وي با اشاره به تعليق عمره مفرده نيز گفت: در خود حج واجب داريم که اگر رفتن به حج واجب مستلزم ترک يک امر واجب اهم و يا حرکت حرام باشد اين مستطيع نيست، امروز ما خوف خطر را داريم که در صورت خطر تنها رفتن به زيات امام حسين(ع) واجب است و حج نيز به دليل خوف خطر از حالت مباح خارج است.

آيت الله فاضل لنکراني يادآورشد: اگر عربستان تا زمان حج واجب اين مساله را حل نکند باعث وهن خواهد بود، اسلام اجازه نمي دهد مسلمان و شيعه و کرامت انساني مورد تحقير قرار گيرد.

وي گفت: ما قاعده فقهي ديگري داريم که هيچ مستحبي نمي تواند با هيچ واجبي تزاحم کند، حفظ جان و ناموس براي انسان واجب است و مستحب نمي تواند باعث ترک واجب شود.

وي همچنين از مردم خواست مراقب توطئه دشمنان باشند و در فضاي مجازي از اهانت به اعراب خودداري کنند، دشمن دنبال ايجاد تفرقه بين عرب و عجم است، ما بايد دشمنان شيعه مانند وهابيت را مد نظر قرار دهيم و گرنه در خود عربستان حتي اهل سنت بسيار معقول و محترمي وجود دارند، مردم بايد به اين جهات توجه داشته باشند.

رييس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) همچنين گفت: مردم حق دارند مجازات متخلفين فرودگاه جده را مطالبه کنند و اين موضوع نبايد دستخوش مسائل سياسي و مرور زمان شود.

هشتم فروردين ماه جاري دو نوجوان ١٤ و ١٥ ساله پس از انجام حج عمره و در حال بازگشت به ايران، در فرودگاه جده با مشکلاتي از جانب مامورين مستقر در فرودگاه مواجه شدند. اين در حالي است که عربستان قوانين سختگيرانه اي را درباره چنين جرائمي اعمال مي کند.

** بيش از 400 طلبه علوم ديني در مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) مشغول تحصيل هستند

رييس مرکز فقهي ائمه اطهار (ع)، در ادامه، پرورش 50 مجتهد و افراد قريب به اجتهاد، تاليف 156 عنوان کتاب، بررسي مسائل جديد مورد نياز نظام، انجام پژوهش هاي فقهي و کلامي را از فعاليت هاي مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) ذکر کرد و گفت: 400 طلبه علوم ديني هم اکنون در اين مرکز مشغول تحصيل هستند.

آيت الله فاضل لنکراني اظهار داشت: موسسه تخصصي تربيت محقق مذاهب اسلامي نيز در دل مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) تشکيل و در حوزه مباحث کلامي و اعتقادي فعاليت مي کند.

وي ادامه داد: با توجه به موج شيعه هراسي و اسلامي هراسي و تلاش دشمنان خصوصا وهابيت براي شبهه افکني، وجود مراکز تخصصي بسيار ضروري است و تاکنون بيش از 50 پژوهش ضروري و مورد نياز جامعه در اين موسسه انجام شده است و محققان اين موسسه نيز به کتب رجالي، تفسيري، حديثي و اعتقادي مسلط هستند.

رييس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) گفت: در ترم اول اين موسسه 16 پژوهش و در ترم دوم نيز 21 پژوهش در حوزه هاي تفسير، مهدويت، فقه مقارن، تاريخ، کلام، فرقين، امام شناسي و ... انجام شده و اين از نقاط تحول حوزه است.

وي گفت: اين مرکز در فضاي مجازي تاکنون 25 مقاله را ارائه و به شبهات مختلف پاسخ داد و 16 عنوان همايش و 15 نشست علمي با مفهوم شناسايي سلفيه نيز به همت موسسه تخصصي تربيت محقق مذاهب اسلامي برگزار شده است.

وي گفت: امروز باب مراوده با علما و مراکز جهان اسلام از طريق اين مرکز باز شده است و علمايي از الازهر مصر و لبنان رفت و آمد دارند.

وي اظهار داشت: استدلال هاي قرآني ائمه اطهار (ع) در مباحث فقهي در دو جلد چاپ شده و موسوعه ائمه اطهار(ع) نيز در 15 جلد منتشر خواهد شد و جلد اول آن نيز چاپ شده است.

آيت الله فاضل لنکراني افزود: اين مرکز در زمينه تلقيح مصنوعي، حقوق کودک، نقد بيانيه حقوق بشر، مهمترين مسائل پزشکي، بررسي سلاح هاي کشتارجمعي از نظر فقهي، کنترل جمعيت و ازدواج فرزند خوانده فعاليت هاي مهمي را انجام داده است.

وي ادامه داد: تنها مرکزي که در دو سال موضوع بررسي سلاح هاي کشتار جمعي از منظر فقهي کار انجام داده که افراد موافق و مخالف و متخصص در آن نظر دادند اين مرکز بود و حاصل کار در هشت مقاله ارائه شد.

وي خاطرنشان کرد: اين مرکز روي فتواي مهم رهبر معظم انقلاب پيرامون حرمت توليد و استفاده از سلاح هاي کشتار جمعي نيز کار کارشناسي عميقي انجام داده است.

وي ادامه داد: اين مرکز نه تنها از شيعه دفاع و به شبهات پاسخ مي دهد بلکه حقايق و معارف ناب را از درون منابع گسترده و ارزشمند شيعه استخراج و ارائه مي دهد، عده اي عليه ايران تبليغ مي کنند که دنبال نفوذ سياسي خود در منطقه است فارغ از اينکه حقايق و معارف با انقلاب اسلامي به دنيا صادر شده است

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/2331/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو