عصر قم

آخرين مطالب

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

300 میلیارد تومان اعتبار به طرح های اشتغال روستایی در قم اختصاص یافته است اقتصادی

300 میلیارد تومان اعتبار به طرح های اشتغال روستایی در قم اختصاص یافته است
  بزرگنمايي:

قم آنلاین - معاون رئیس جمهور در امور روستایی گفت: در سال جاری 300 میلیارد تومان اعتبار ویژه طرح های اشتغال زایی روستایی در قم اختصاص یافته است که تاکنون 70 درصد آن پرداخت شده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، سید ابوالفضل رضوی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در استانداری با اشاره به اهمیت رفع موانع اشتغال عنوان کرد: در سال جاری 300 میلیارد تومان اعتبار ویژه طرح های اشتغال زایی در قم اختصاص یافته است که تاکنون 70 درصد آن به میزان 220 میلیارد تومان پرداخت شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: پایان تابستان 97 باید این اعتبارات به طور کامل از سوی استان قم جذب شود، در حال حاضر 30 درصد این اعتبارات باقی مانده است.
وی تصریح کرد: اگر تا بهار سال آینده قم برای جذب 70 درصدی اعتبار اشتغال روستایی اقدام نکند 30 درصد به استانی که 70 درصد را عملیاتی کرده است اختصاص می یابد.
رضوی عنوان کرد:رقرار است مبلغ 220 میلیارد تومان در مرحله اول اختصاص یابد که تاکنون 140 میلیارد تومان آن پرداخت شده و در حال حاضر 30 درصد اعتبارات رقابتی است البته وزراء می خواستند 100 درصد را تخصیص دهند اما بنده این پول را منوط به فعالیت استان ها در جذب منابع دانستم.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی استان قم کم است و کمترین تعداد در استان قم و بیشترین تعداد از آن سیستان بلوچستان می باشد در حال حاضر سیستان بلوچستان بالاترین جمعیت روستایی و فقیر ترین روستائیان را دارد.
معاون رئیس جمهور در امور روستایی بیان کرد: سه عامل مهم درآمد روستایی، نرخ بیکاری و جمعیت روستایی در جذب اعتبارات اشتغال دخیل هستند.
رضوی یادآور شد: نظام برنامه ریزی اقتصادی کشور اهمیت زیادی در میزان اشتغال دارد این نظام برنامه ریزی قبل از پیروزی انقلاب بر اساس شاخص هایی طراحی شد اما بعد از انقلاب این نظام همانند نظام های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی متحول نشد.
وی گفت: کوچک گریزی و متمرکز گریزی و دوردست گریزی و مرکزگرایی، شهرگرایی از مهم ترین آسیب های نظام برنامه ریزی اقتصادی کشور است که باید مورد بازنگری قرار می گرفت.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: اجرای عدالت به برنامه ریزی صحیح کشور برمی گردد یکی از آسیب های جدی دیگر این است که به حضور تاثیر گذار و اثر گذار مردم توجهی نکرده ایم.
وی تاکید کرد: مشارکت مردم در فعالیت های سیاسی کشور همانند انتخابات بیش از 60 درصد می باشد در حالی که نرخ مشارکت های اقتصادی و اجتماعی مردم کمتر از 40 درصد است.
رضوی افزود: رهبر انقلاب در منویات خود به ویژه در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید زیادی بر مشارکت های مردمی دارند در این راستا باید تولیدکنندگان در رقابت با تولیدکنندگان خارجی وارد میدان شوند و با رفع موانع آن ها را به سمت و سوی تولید مناسب سوق دهیم.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی باید بازار مصرف برای تولید کننده فراهم آوریم بدون بازار مصرف نمی توان به اقتصاد پایداری دست یافت اگر طرحی آغاز خوبی دارد اما به سرانجام نمی رسد به واسطه فقدان بازار مصرف است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور عنوان کرد: از دیگر آسیب های مهم در مشاغل روستایی، فعالیت در قالب شغل های سنتی به ویژه در کشاورزی و دامداری است در حالی که باید در این زمینه زیرساختهای نوین در روند تولید را ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: کاهش هزینه ها و افزایش ارزش افزوده در روند تولید می تواند اقتصاد فعلی را نجات دهد به خصوص باید به دنبال ایجاد اشتغال و درآمد افزایی برای اهالی روستاها باشیم تا وضعیت معیشت آن ها را بهبود بخشیم.
رضوی بیان کرد: توقف ناپذیری در مسیر تعالی، برگشت ناپذیری به گذشته و طرح های جامع بهبود کیفی و کمی اشتغال زایی هر کدام در تحقق اقتصاد مقاومتی اثر گذار است.
وی گفت: رهبری در سخنان اخیر خود خطاب به همه قوای مجریه و مققنه و قضائیه خواستار رفع مشکلات و تحقق عدالت بودند و در این باره همه نهادهای تصمیم گیر مسئول هستند.
معاون رئیس جمهور در امور روستایی در مورد مشارکت مردم در فعالیت های اقصادی ادامه داد: برخی تصور می کنند مردم مشارکت پذیر نیستند در حالی که با مشارکت خود انقلاب را به پیروزی رساندند و در جنگ تحمیلی نیز موفق عمل کردند.
وی اظهار داشت: روی عناوینی مانند سهامی خاص و تعاونی حساسیت نداشته باشیم و بر میزان مشارکت های مردمی بیفزائیم از طرفی حمایت ها باید همه جانبه باشد وقتی وام گیرنده ای نتواند حقوق کارگر را بپردازد و یا وام خود را پرداخت کند ناخدمتی مسئولان به کشور است.
رضوی عنوان کرد: ما در برخی از استان ها در پرورش دام و برداشت محصولات به پیشرفت خوبی رسیده ایم و حتی در مصرف آب نیز پیشرفت هایی داشته ایم باید ظرفیت قم را در تولید دریافت تا از امکانات به بهترین نحو استفاده نمائیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی در قم تولید سنگ های زینتی است در بسیاری از کشورها میلیارد ها دلار درآمد به همراه داشته و دومین صنعت بعد از نفت محسوب می شود و از نظر مصرف آب نیز به صرفه می باشد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: ایران پنجمین کشور مصرف کننده سنگ های زینتی است وقتی از چنین نعمتی در کشور بهره مند هستیم باید زیرساختها را فراهم آوریم.
وی بیان کرد: ایران دارای 2 هزار و 640 و چین دارای 2 هزار و 240 و هند دارای 1 هزار و 680 دانشگاه می باشد و از سوی دیگر 43 درصد از بیکاران کشور فارغ التحصیل دانشگاهی هستند.
رضوی گفت: سالیانه 12 هزار میلیارد تومان هزینه واردات لباس به کشورمان است و این نشان می دهد در اقتصاد دارای آسیب هستیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر رویکرد دولت اجرای طرح اشتغال روستایی با پرداخت تسهیلات با نرخ سود 6 درصد است ما امیدواریم بانک ها نیز همراهی لازم را جهت پرداخت وام به متقاضیان داشته باشند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور عنوان کرد: بانک ها باید 2 روزه توجیه اقتصادی طرح ها را بررسی کنند و افراد نیز 45 روزه به تامین وثیقه بپردازند اگر چه بانک ها نباید فراتر از قانون از افراد مطالبه وثیقه نمایند.
وی در پایان عنوان کرد: طرح زمانی می تواند به نتیجه برسد که طبق نیاز آن برایش وام تعریف شود استانداران می توانند بخش اعتبارات را در استان ها طبق ماده 8 هیات وزیران جا به جا کنند و طبق نیاز وام را به بخش های کشاورزی و دامداری و یا صنعت اختصاص دهند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/22743/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم

افزایش 11.6 درصدی اهدای خون در قم

چرا به سوالات اپراتورهای اورژانس باید پاسخ داد

هوای تهران گرم می شود!

عملیات ویژه نیروهای امدادی برای نجات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

گلایه‌ی رئیس پلیس راهور از ابلاغ نشدن قانون افزایش جرایم رانندگی

طوفان شن در لیبی

افزایش سرقت احشام در قم

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم

بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم

پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم

دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

چهار کشته و 10 مفقودی در حادثه سیل جنوب چین

2 عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند

آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل

سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم

آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا

چرا پاهایمان خواب می‌رود و گزگز می‌کند؟

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

نجات جان 23 نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان 6 طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی

نجات 23 نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان 6 طبقه در قم