آخرين مطالب

رئیس خانه علوم و فنون قم:

روزانه 250 دانش آموز مفاهیم آموزشی را در خانه علوم و فنون قم تجربه می کنند علمي

روزانه 250 دانش آموز مفاهیم آموزشی را در خانه علوم و فنون قم تجربه می کنند

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم - رئیس خانه علوم و فنون اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: روزانه 250 دانش آموز در چهار شیفت کاری از مجموعه خانه علوم و فنون استان بازدید و از نزدیک، مفاهیم آموزشی و آنچه را در کلاس های درس آموخته اند را تجربه می کنند.
سالم احمدی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز با توسعه سطح علوم و فناوری های مختلف، نیاز به یادگیری از سطح کلاس درس و مدرسه بالاتر رفته و نیاز است که دانش آموزان مفاهیم درسی خود را به صورت تجربی مشاهده و بررسی کنند.
وی بیان کرد: به همین منظور مجموعه خانه علوم و فنون قم در سال 89 توسط اداره کل آموزش و پرورش استان به بهره برداری رسید؛ در این مجموعه مفاهیم علمی به زبان ساده و با به کار گیری حواس مختلف انسان بیان می شود و دانش آموزان می توانند موارد آموزشی را تجربه کنند.
وی با اشاره به ظرفیت پذیرش روزانه 250 دانش آموز در مجموعه خانه علوم و فنون استان قم، ادامه داد: خوشبختانه این مجموعه از همان ابتدای تاسیس با استقبال فراوان مدیران مدارس و دانش آموزان مواجه شده است و اکنون در چهار شیفت کاری (صبح و عصر) پذیرای دانش پژوهان به خصوص دانش آموزان استان است.
احمدی پور گفت: علاقه دانش آموزان برای حضور در این مجموعه به اندازه ای است که ظرفیت پذیرش آن تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل شده است و به همین دلیل متولیان خانه علوم و فنون قم با همراهی مدیران و خیران استان به دنبال گسترش بخش های مختلف آن برای افزایش ظرفیت پذیرایی از دانش آموزان هستند.
وی بیان کرد: خانه های علوم و فنون در کشورهای پیشرفته دنیا از سابقه بسیار طولانی برخوردار می باشد و لازم است در این زمینه فعالیت های بیشتری صورت گیرد تا این مجموعه ها در کشور ما نیز به سرعت تجهیز شود و در اختیار دانش پژوهان قرار گیرد.
وی ادامه داد: خانه علوم و فنون قم تلاش می کند با تجهیز امکانات خود، زمینه حضور هرچه بیشتر دانش آموزان استان را در مقاطع مختلف فراهم آورد و در این زمینه به علوم و فناوری های نوظهور و میان رشته ای توجه خاصی دارد.
رئیس خانه علوم و فنون استان قم گفت: روند آموزشی این مجموعه مبتنی بر مشاهده، تجربه، درک ذهنی، لمس و آزمایش است و به همین دلیل نقش موثری در انگیزه بخشی به دانش آموزان برای فراگیری مباحث علمی دارد.
وی افزود: این مجموعه دارای بخش های متنوعی در زمینه علم فیزیک و شاخه های وابسته به آن همچون هوا و فضا، اپتیک و لیزر، موزه حیوانات (تاکسیدرمی)، بخش زمین شناسی، کارگاه کشت بافت گیاهی، کارگاه ساخت و طراحی و بخش زیست شناسی است.
وی با اشاره به بومی بودن تمام تجهیزات این مجموعه، بیان کرد: در این مجموعه پدیده های شگفت انگیز خلقت به صورت خلاقانه با استفاده از فناوری های روز دنیا در معرض دید و لمس بازدیدکنندگان قرار گرفته است تا آنها به آسانی بتوانند مفاهیم علمی را درک کنند و با روش کار وسایل مختلف آشنا شوند.
7405/ 1175





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

ظرفیت بالای جهاد دانشگاهی در فرهنگ سازی اهدای خون

تولید 59 عنوان کتاب بریل در 5 هزار و 130 نسخه در قم

فعالیت 800 شعبه قرآنی با 200 هزار متربی در سراسر کشور

کتاب «فوت و فن فلسفه» منتشر شد

شرکت 229 طلبه از 50 کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

مرکز تخصصی آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی قم افتتاح شد

شرکت 2هزار و 730نفر در آزمون استخدامی دستگاه‌های ‌اجرایی قم

ششمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در قم برگزار شد

جزئیات برگزاری آزمون استخدامی اسفند 1397 در قم

پایان کار مناظرات دانشجویی استان قم و راهیابی سه تیم به مرحله منطقه‌ای

چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی افتتاح شد

مهارت‌آموزی در توانمندسازی فارغ‌التحصلان امر ضروری است

تمدید مهلت ثبت نام در آزمون دکتری مدرسی معارف اسلامی

نشست حقوق شهروندی ازمنظر ادیان ابراهیمی در قم برگزار شد

جهاد دانشگاهی اهدای خون و پلاسما را فرهنگ‌سازی کند

دانشگاه ادیان و مذاهب، بستر مناسب برای گفتگو ادیان و جوامع

با ریل گذاری دقیق، تامین سرمایه در گردش شرکت های دانش بنیاد در اولویت قرار می گیرد

ارتباط بخش های صنعتی با مراکز دانشگاهی نزدیک تر شود

40 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد

صندوق نوآوری نقش مهمی در دانش بنیان کردن اقتصاد دارد

آیت الله مکارم شیرازی: پژوهشگران نوآور باشند

لزوم توجه به ارتباط حوزه صنعت با علم و دانش

لزوم پرهیز از ریاکاری در نگارش آثار

نقش موثر حوزه علمیه در ارتباط صنعت با علم و دانش

شرایط اقلیمی و بهره‌برداری بیش از حد از منابع آفت منابع آبی استان است

برگزاری نشست بررسی فقهی حقوقی سند الگوی پایه پیشرفت

نشست بررسی فقهی حقوقی سند الگوی پایه پیشرفت در قم برگزار می شود

کارگاه آموزشی "دختران و پسران دو دنیای متفاوت" برگزار شد

دومین روز از مناظرات دانشجویی هم برگزار شد

کارگاه سازگاری در روابط با دیگران برگزار شد

بررسی شرایط آبی کشور و استان در مناظرات دانشجویی استان قم

8 هزار حامی آب در مدارس استان فعال می‌شوند

هشتمین دوره‌ی مناظرات دانشجویی در قم آغاز شد

ارائه تسهیلات ویژه برای ایجاد سیستم بازچرخانی آب در ساختمان‌ها

چهار پژوهش سرای دانش آموزی در قم فعال است

ارتباط میان دین و سلامت معنوی بای به درستی تعریف شود

سند دانشگاه اسلامی از اسناد مظلوم است

ارسال 200 مقاله به دبیرخانه ششمین همایش ملی سلامت معنوی

تدوین کتاب‌های سلامت معنوی در فرهنگستان علوم پزشکی

مشارکت جهاددانشگاهی قم در فرهنگ‎سازی مصرف بهینه منابع آبی

ایران در برخی شاخص‌های جهانی در تولید علم دارای رتبه زیر 10 است

نظر آیت الله سبحانی درباره کتاب "الفائق"

کارگاه "آنچه در دوران نامزدی و شناخت باید بدانیم" برگزار شد

جمعیت سالمندان قم 2 برابر می شود

گردهمایی فعالان گردشگری معنوی در استان قم

حضور 11هزار شرکت‌کننده در جشنواره قرآن و حدیث المصطفی

ضرورت تاسیس علم "نشانه های قرآن"

انقلاب اسلامی قم را به کانون فعالیت های علمی تبدیل کرد

آغاز پویش مطالعاتی کتاب های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

علوم روز و پزشکی با باورهای دینی جدایی ندارد