آخرين مطالب

رئیس خانه علوم و فنون قم:

روزانه 250 دانش آموز مفاهیم آموزشی را در خانه علوم و فنون قم تجربه می کنند علمي

روزانه 250 دانش آموز مفاهیم آموزشی را در خانه علوم و فنون قم تجربه می کنند

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم - رئیس خانه علوم و فنون اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: روزانه 250 دانش آموز در چهار شیفت کاری از مجموعه خانه علوم و فنون استان بازدید و از نزدیک، مفاهیم آموزشی و آنچه را در کلاس های درس آموخته اند را تجربه می کنند.
سالم احمدی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز با توسعه سطح علوم و فناوری های مختلف، نیاز به یادگیری از سطح کلاس درس و مدرسه بالاتر رفته و نیاز است که دانش آموزان مفاهیم درسی خود را به صورت تجربی مشاهده و بررسی کنند.
وی بیان کرد: به همین منظور مجموعه خانه علوم و فنون قم در سال 89 توسط اداره کل آموزش و پرورش استان به بهره برداری رسید؛ در این مجموعه مفاهیم علمی به زبان ساده و با به کار گیری حواس مختلف انسان بیان می شود و دانش آموزان می توانند موارد آموزشی را تجربه کنند.
وی با اشاره به ظرفیت پذیرش روزانه 250 دانش آموز در مجموعه خانه علوم و فنون استان قم، ادامه داد: خوشبختانه این مجموعه از همان ابتدای تاسیس با استقبال فراوان مدیران مدارس و دانش آموزان مواجه شده است و اکنون در چهار شیفت کاری (صبح و عصر) پذیرای دانش پژوهان به خصوص دانش آموزان استان است.
احمدی پور گفت: علاقه دانش آموزان برای حضور در این مجموعه به اندازه ای است که ظرفیت پذیرش آن تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل شده است و به همین دلیل متولیان خانه علوم و فنون قم با همراهی مدیران و خیران استان به دنبال گسترش بخش های مختلف آن برای افزایش ظرفیت پذیرایی از دانش آموزان هستند.
وی بیان کرد: خانه های علوم و فنون در کشورهای پیشرفته دنیا از سابقه بسیار طولانی برخوردار می باشد و لازم است در این زمینه فعالیت های بیشتری صورت گیرد تا این مجموعه ها در کشور ما نیز به سرعت تجهیز شود و در اختیار دانش پژوهان قرار گیرد.
وی ادامه داد: خانه علوم و فنون قم تلاش می کند با تجهیز امکانات خود، زمینه حضور هرچه بیشتر دانش آموزان استان را در مقاطع مختلف فراهم آورد و در این زمینه به علوم و فناوری های نوظهور و میان رشته ای توجه خاصی دارد.
رئیس خانه علوم و فنون استان قم گفت: روند آموزشی این مجموعه مبتنی بر مشاهده، تجربه، درک ذهنی، لمس و آزمایش است و به همین دلیل نقش موثری در انگیزه بخشی به دانش آموزان برای فراگیری مباحث علمی دارد.
وی افزود: این مجموعه دارای بخش های متنوعی در زمینه علم فیزیک و شاخه های وابسته به آن همچون هوا و فضا، اپتیک و لیزر، موزه حیوانات (تاکسیدرمی)، بخش زمین شناسی، کارگاه کشت بافت گیاهی، کارگاه ساخت و طراحی و بخش زیست شناسی است.
وی با اشاره به بومی بودن تمام تجهیزات این مجموعه، بیان کرد: در این مجموعه پدیده های شگفت انگیز خلقت به صورت خلاقانه با استفاده از فناوری های روز دنیا در معرض دید و لمس بازدیدکنندگان قرار گرفته است تا آنها به آسانی بتوانند مفاهیم علمی را درک کنند و با روش کار وسایل مختلف آشنا شوند.
7405/ 1175




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

برگزاری کنفرانس بین‌المللی مهندسی پزشکی در دانشگاه شهاب‌دانش

بزرگداشت علامه طباطبایی 19تا30 آبان/مجمع‌عالی حکمت اسلامی پاتوقی برای تجمیع اساتید و محققین

آغاز ثبت نام جشنواره «قرآن و عترت» دانشگاه علوم و معارف قرآن

اساسنامه بنیاد یاوران وقف علم و فناوری استان قم تصویب شد

افسردگی کودکان چگونه التیام می‌یابد؟

تولد نخستین نوزادان مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم

تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی "سفر تا صفر"

پایان‌نامه‌های دانشجویی باید منجر به حل گره‌های بخش خصوصی و دولت شود

تهدید جدی آسیب به زیرساخت‌های قم براثر فرونشست زمین

قم رتبه چهارم کنکور را کسب کرد

دانش آموز قمی رتبه اول کنکور زبان را کسب کرد

شرکت درکارگاه‌های آموزشی لازمه موفقیت مدیران

تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی قم و اداره کار امضاء شد

تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی قم و اداره کار امضاء شد

مهمترین مساله زمانه، «حق مدار» یا «تکلیف مدار» بودن در حیطه دین‌داری است

آغاز نهضت ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم در آموزش و پرورش

گسترش همکاری اداره کل تعاون و جهاددانشگاهی قم در حوزه اشتغال/فعالیت 1065 تعاونی در قم

ارتباط صنعت و دانشگاه موجب پیشرفت کشور می‌شود

کارگاه آموزشی "نظریه‌ها، مدل‌ها، الگوها و تکنیک‌های بهره‌وری درکسب وکارهای تعاونی"

لزوم افزایش بهره‌وری نیروی کار در دانشگاه‌ها

سالن سپید دانشگاه قم؛ همیار آموزشی روشندلان

بازدید نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم

اهتمام جدی برای رفع مشکلات مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی

داروی گیاهی به تنهایی در درمان سرطان موثر نیست

بیش از 12 هزار تن در دوره های فنی و حرفه ای شرکت کردند

پایان نامه های دانشجویان با هدف رفع مسائل قم تدوین شود

اعلام فراخوان عضوگیری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی قم

همکاری حوزه علمیه خواهران با جشنواره ملی مهدویت

برگزاری نشست علمی "گردشگری و انسان دینی معاصر" در قم

تحصیل بیش از 5 هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

اختلالات یادگیری، چالش جدی برخی کودکان

عضویت بیش از 1500 دانشجو در شعب دانشگاهی جهاددانشگاهی قم

افتتاح و رونمایی از یادمان شهدای گمنام دانشگاه باقرالعلوم(ع)

تنوع مخاطب در جهان معاصر رسالت حوزه را سنگین می‌کند

تحصیل 50 هزار طلبه از 110 ملیت در جامعه المصطفی

آغاز سال تحصیلی جامعه‌المصطفی از 4مهر/تجلیل از طلاب نخبه جامعهالمصطفی‌

23.6 درصد جامعه نشانه هایی از اختلال روانی دارند

کاروان تجهیزات ورزشی راهی مدارس محروم قم شد

توسعه دانشگاه های تک جنسیتی مورد تایید وزارت علوم است

تحصیل 250 هزار دانش آموز قمی در 1400 واحد آموزشی

لزوم ایجاد نگاه آینده‌نگر، راهبردی و مسئله محور به شهر

افزایش32درصدی فضای آموزشی دانشگاه صنعتی قم

افراد غیرآکادمیک نباید در تصمیمات دانشگاه تاثیر بگذارند

طرح آمایش دانشگاه‌ها به سود آموزش عالی کشور است

راه اندازی واحد مونیتورینگ امواج مغزی بیماران مبتلا به صرع

استانداری قم با دانشگاه فنی کشور تفاهم نامه امضا کرد

دستگاه های اجرایی از ظرفیت نخبگان قم استفاده کنند

ماهواره تحقیقاتی ایران بهمن ماه امسال به فضا پرتاب می شود

پنجمین گردهمایی مشاوران و اعضای حقیقی نظام صنفی، رایانه ای استان قم برگزار شد

حوزه انقلابی هرگز سکولار نبوده است