عصر قم

آخرين مطالب

معاون استاندار:

مسئولان قم به دنبال فراهم کردن زمینه برای جذب سرمایه گذاران کارآمد هستند اقتصادی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: عزم مسئولان استان فراهم ساختن زمینه مناسب برای سرمایه گذاران قانونمند و کارآمد می باشد.
به گزارش ایرنا، از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ، مهرداد غضنفری امرایی عصرشنبه در مراسم آغاز عملیات احداث و بازگشایی معابر فاز 3 این منطقه افزود: تمام توان مسئولان برای حمایت و کمک ازاین نوع اقدامات که به توسعه و پیشرفت استان می انجامد ، صورت خواهد گرفت.
وی درادامه با اشاره به این موضوع که واحدهای تولیدی ما باید با حداقل قیمت تمام شده حداکثر بهره وری را داشته باشند، حفظ چهارچوب زیست محیطی و آلاینده نبودن این واحدها را نیز مهم ارزیابی کرد و منطقه اقتصادی سلفچگان را در این عرصه نیز موفق دانست.
وی با اشاره به گزارش مدیر عامل منطقه ویژه در خصوص این پروژه و پیشرفت های منطقه، جهت گیری اقدامات را در راستای توصیه های مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم سازی اقتصادمان در مقابل هجوم ها، آسیب ها و تنش هایی که ممکن است وارد شود که اتکا به ظرفیت های داخلی یکی از همین موارد است.
وی با اشاره به موقعیت منحصر بفرد منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در کشور، این امتیاز را عامل مهمی در ثبت این منطقه در سازمان اسکاپ بعنوان بندر خشک برشمرد و این منطقه را یکی از برندهای قابل اعتماد و اتکا استان در جذب سرمایه گذار وموفقیت هایی که تاکنون بدست آورده است، ذکر کرد.
غضنفری مقایسه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم نسبت به سایر مناطق ویژه اقتصادی کشور که با مشکلات عدیده ای دست به گریبان هستند را عامل مهمی دانست که پایه و اساس این منطقه بر اساس کارشناسی درست صورت گرفته است.
احداث منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری قم در زمینی به مساحت 2000 هکتار در سال 1376 به تصویب هیات وزیران وقت رسید. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد منطقه در شاهراه ترانزیتی کشور و مجاورت با حدود 60 درصد از صنایع و تراکم جمعیتی و دسترسی آسان به آن و همچنین وجود آب و هوای متعادل، امتیازهای مضاعفی را جهت منطقه نسبت به جایگاه های مشابه ایجاد کرده است.
این منطقه، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز دراین مراسم وجود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را عامل مهمی در توسعه استان قم برشمرد.
محسن بهشتی افزود: هر چند با نقاط ایده الی که از دو دهه قبل برای رشد این منطقه در نظر گرفته بودیم فاصله داریم اما مطمئن هستیم با بازنگری مسئولین امر در نوع تفکری که برای جذب سرمایه گذار و بستر سازی بوجود آید،توفیق بیشتری در این امرحاصل خواهد آمد.
وی با اشاره به موفقیت هایی که منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در سالهای اخیر کسب کرده ، ازتصویب اتصال منطقه ویژه به راه آهن سراسری که مدتی است به تاخیر نیز افتاده است، در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خبر داد.
عملیات زیر سازی اتصال خط ریلی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری در زمینی به مساحت دو هزار هکتار و به طول 5.8 کیلومتر خردادماه سال 1388 آغاز شد. که قرار است تا سال آینده به نتیجه برسد.
استاندار قم نیز آذرماه سالجاری در دیدار مدیرکل راه آهن قم، اجرایی شدن اتصال خطوط ریلی به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را خواستار شده بود.سید مهدی صادقی در این دیدار افزوده بود: این منطقه در مرکز چهار راه مواصلاتی کشور واقع شده است و تاثیر بیشتری برای توسعه بخش باری دارد، اگر اتصال راه آهن به منطقه صورت گیرد، می توانیم ترانزیت بار را به کل کشور داشته باشیم. اتصال راه آهن قم به گمرک یکی از اقدامات ویژه است که باید این اتصال را نیز به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برقرار تا از ظرفیت و توانمندی این منطقه استفاده شود.
امام جمعه سلفچگان قم نیز در این مراسم ضمن ابراز خشنودی از رشد اقتصادی کشور در همه ابعاد گفت: امروز هر کسی که در عرصه اقتصاد مقاومتی تلاش کند، به هر شکل ممکن، یک رزمنده در عرصه دفاع از انقلاب و ارزش های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد کتابچی از مسئولین استان خواست تا در حفظ سلامت و محیط زیست بخش سلفچگان همچون گذشته اهتمام بیشتری داشته باشند و توسعه اقتصادی را با حفظ محیط زیست همگام و همسو نمایند.
سید مهدی طباطبایی مدیرعامل منطقه ویژه سلفچگان نیز دراین مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند شکل گیری منطقه و گزارش اجمالی از روند پروژه های انجام شده و در دست اقدام، ابراز امیدواری کرد با آغاز عملیات بازگشایی معابر فاز 3 شاهد جذب سرمایه گذارانی باشیم که نیاز به فضایی وسیع برای انتقال تکنولوژی های روز و پیشرفته دنیا دارند، باشیم.
طول معابر فاز 3 حدود 70 کیلومتر با مساحتی حدود 220 هزار متر مربع می باشد که 160 هزار متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری آن در مساحت 750 هکتاری انجام خواهد شد. برآورد ریالی این پروژه حدود پنجاه میلیارد ریال پیش بینی شده است.
7403/ 6133/ تنظیم: محسن آقاگلی ** انتشار- مسلمی

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/22389/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

روزانه 700 تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم

رشد 70 درصدی ساخت کلاس درس در قم

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

تصاویری از خسارت سیل امارات

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

مصرف کود‌های یارانه‌ای در قم افزایش می‌یابد

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

تورم نقطه‌به‌نقطه در قم 10 درصد کاهش یافت

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات وعدهٔ صادق

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

قم از امروز بارانی می‌شود

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

بیش از 9 هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری قم

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری قم

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم