عصر قم

آخرين مطالب

معاون قوه قضاییه :

امداد فرهنگی و اجتماعی از وظایف بر زمین مانده روحانیت است فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: امداد فرهنگی، مسئولیت های اجتماعی و امداد اجتماعی از جمله وظایف برزمین مانده طلاب و روحانیون است که باید دراین زمینه بیش از پیش تلاش شود.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی روز دوشنبه در همایش تبلیغی محرم در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای قم افزود: بسیاری از افراد در مصائب مختلف علاوه بررنج جسمانی، متحمل رنج روحی نیز می شوند که باید علاوه بر جبران خسارت های مادی نسبت به حل آسیب های روحی آنها نیز توجه شود که نقش روحانیون در امداد فرهنگی به این افراد بسیار مهم و ضروری است.
وی اضافه کرد: زمینه تخلف و پدید آمدن اشکالات و به هم ریختگی اعصاب اجتماعی در هنگام انتخابات نیز زیاد است و روحانیون در کاهش این آسیب ها می توانند نقش آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه تبلیغ با عمل موثرترین تبلیغ است ادامه داد: نقش آفرینی روحانیون برای حل مشکلات اجتماعی مناطق و محله ها موجب اثرگذاری و نفوذ کلمه بیشتر آنان می شود که مبلغان در ایام تبلیغ باید برای رفع این مشکلات تلاش نمایند.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود ،عاشورا را بزرگترین مصیبت بشری دانست و گفت: آسیب ها و مسائل مبتلا به عزاداری های محرم باید شناسایی و مبلغان در رفع این آسیب ها و انحراف ها تلاش کنند.
وی درادامه به موضوع آموزش زوجین نیز اشاره کرد و گفت: در بحث روابط خانوادگی و آموزش زوجین تقریبا هیچ کاری در کشور انجام نشده است و این موجب شده تا زوجین در پنج سال اول زندگی با مشکل مواجه شوند.
وی با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور، اظهار داشت: درصد بالایی از طلاق ها ناشی از نابلدی زوجین می باشد که هیچ کس در این مسیر دست آنها را نگرفته است.
صادقی با تاکید بر اینکه مسئولیت های اجتماعی روحانیون در حال حاضر سنگین ترین مسئولیت روحانیت در طول تاریخ شیعه است افزود: امروز حکومتی به نام اسلام و روحانیت در کشور تشکیل شده است و این موجب شده تا مسئولیت اجتماعی روحانیون بسیار سنگین بوده و گریزی از این مسئولیت های اجتماعی نیز وجود ندارد.
معاون فرهنگی قوه قضائیه، یکی از چالش های موجود جامعه را اخلاق اجتماعی دانست و ادامه داد: در بحث رفتار مردم با یکدیگر، قانون و مجموعه نهادهای حکومتی در کشور با مشکل های فراوانی مواجه هستیم و این موجب شده است که شاهد رفتارهایی قانون گریز و نظم گریزی اجتماعی باشیم.
وی با بیان اینکه قانون مداری و نظم پذیری در تربیت نسل های جدید باید در کشور ترویج شود، تاکید کرد: فرزندان ما برای یک زیست اجتماعی قانونمند تربیت نمی شوند که این چالش باید به درستی آسیب شناسی و در جهت رفع آن به درستی برنامه ریزی شود که وظیفه روحانیون در این زمینه بسیار سنگین است.
صادقی، با بیان اینکه قانون شکنی و هنجارشکنی در جامعه زیاد است، گفت: عدم رعایت انضباط اجتماعی و قانون مداری را می توان در نحوه ساخت و سازها در شهرها مشاهده کرد که باید این موضوع باید در ابعاد مختلف ریشه یابی و در راستای حل آن چاره اندیشی شود.
وی درادامه با بیان اینکه وظیفه مهم تبلیغی از جمله وظایفی است که همواره بر عهده علما و فضلاست گفت: یکی از کمبودها و مشکلات قوه قضائیه، کمبود عالمان و فاضلان تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) و دارای صلاحیت در دستگاه قضایی است.
صادقی اظهار داشت: با وجود فراخوان های متعدد قوه قضائیه برای جذب علمای بافضل و دارای صلاحیت برای جذب به دستگاه قضایی، عده ای از علما و طلاب از پذیرش ورود به حوزه قضا استنکاف می کنند و این در حالی است که قضاوت جزو یکی از وظایف علماست.
معاون فرهنگی قوه قضائیه، افزود: روحانیون درمحضر خدا و پیامبر(ص) تعهد کرده اند که راه آن حضرت را پیگیری و دنبال کنند و باید به این تعهد پایبند بود.
صادقی با بیان اینکه هر اقدام و تلاشی که موجب زیست بهتر و ارتقای زندگی مردم شود مسئولیت اجتماعی است، ادامه داد: حضور روحانیون در عرصه های اجتماعی و کمک به مردم آسیب دیده از جمله مهمترین اقدام های حوزه علمیه و روحانیون پس از انقلاب اسلامی است که یکی از برجسته ترین این موارد، پیشتازی آنان برای کمک به سیل زدگان کشور بود.
معاون فرهنگی قوه قضائیه، تاکید کرد: جمهوری اسلامی هدیه ای الهی است که باید وظایف خود را در قبال آن به خوبی شناخت و به آن عمل کرد.
این همایش با شعار «یاوران مردم» با همکاری معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، مرکز فن رسا و خطابه، پژوهشکده امام حسین(ع) و مناسک آیینی و موسسه فرهنگی - آموزشی خانه خورشید ترتیب یافته است
حدود هشت هزار و 500 تن از قم و حدود سه هزار تن از شعب دفتر تبلیغات اسلامی از شب اول محرم تا شب شهادت امام سجاد(ع) به مناطق مختلف تبلیغی اعزام می‌شوند.
7404/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/102414/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو