عصر قم

آخرين مطالب

مدیرکل راهداری قم:

30 درصد تصادف‌های قم در محورهای روستایی رخ می‌دهد سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: بر اساس آخرین آمار در سال‌های گذشته، 30 درصد تصادف‌های رخ‌داده این استان در روستاها و محورهای روستایی استان اتفاق می‌افتد.

ابوالفضل جمالی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادف‌ها در محورهای روستایی، همه مدارس حاشیه راه‌ها تجهیز و ایمن‌سازی و کلاه امینی میان راکبان موتورسیکلت توزیع‌شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته عامل 67 تا 70 درصد تصادف‌هایی که در چهار ماه امسال صورت گرفته، انسانی بوده و 30 درصد عوامل راه و خودرو می‌باشد.
وی با اشاره به شناسایی 66 نقطه حادثه‌خیز در قم، ادامه داد: در 2 سال گذشته 23 نقطه حادثه‌خیز اصلاح و پارسال نیز 37 نقطه برطرف شده و 10 نقطه نیز امسال آشکارسازی خواهد شد.
جمالی با اشاره به عملکرد اداره کل راهداری قم، گفت: آزادراه قم- تهران و 6 کیلومتر از کمربندی امام علی(ع) به نیوجرسی مجهز شده است و سال آینده نیز بخش دوم کمربندی به سمت کاشان، به نیوجرسی مجهز خواهد شد.
به گفته وی، باوجود کمبود قیر و عدم اختصاص اعتبار، در حال حاضر سه اکیپ راهداری برای روکش آسفالت محورهای قم در حال فعالیت هستند.
مدیرکل راهداری قم افزود: لکه‌گیری مسیر بیمارستان امام رضا(ع) امسال انجام خواهد شد، ولی با توجه به این‌که این مسیر ازنظر راهداری و پلیس‌راه ایمن نمی‌باشد، تغییرات دیگری انجام نمی‌شود.
بیمارستان امام رضا (ع) که توسط سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان زیرپوشش این سازمان تأسیس‌شده، به دلیل بعد مسافت و نامناسب بودن موقعیت مکانی، دور از دسترس شهروندان قرارگرفته است.
اصلی‌ترین راه دسترسی به بیمارستان امام رضا (ع)، محور قم - سلفچگان می‌باشد که مملو از ماشین‌های سنگین است؛ راه دسترسی دوم از بلوار غدیر، مقابل بوستان علوی، انتهای رودخانه و به سمت بیمارستان امام رضا (ع) به طول 800 متر، عرض 3.5 متر و یک خط رفت است که فرد ناگزیر برای خروج باید همین محور خطرناک ترانزیتی را طی نماید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پایانه بار این استان در زمینی به مساحت 32 هکتار در سه‌راهی شهرک محمودآباد واقع در محور قدیم قم- تهران تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: پایانه بار از خواسته‌های به‌حق رانندگان است که در حال پیگیری می‌باشد و فرآیند تحویل زمین برای احداث آن خارج از نوبت در تمام گروه‌ها بررسی‌شده است.
جمالی اضافه کرد: زمین موردنظر چهار ماه پیش به شرکت مربوطه تحویل شد و تلاش می‌کنیم تا در هفته دولت کلنگ زنی شود.
وی ادامه داد: در یک سال آینده پایانه موقت احداث می‌شود، فاز نخست پایانه پس از 2 سال و فاز دوم نیز پس از سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
جمالی در ادامه گفت: برای آیین اربعین امسال پیش‌بینی‌شده زائران قمی از پایانه مهران به استان همدان منتقل شوند و از همدان توسط ناوگان اتوبوس‌رانی قم به این استان انتقال یابند.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم نیز در این نشست با اشاره به خدمات حمل‌ونقل بار و مسافر، گفت: جابه‌جایی جاده‌ای کالا توسط 41 شرکت باربری انجام می‌شود و چهار هزار و 734 راننده و سه هزار و 210 دستگاه خودرو در این راستا فعال است.
حمید سالاری افزود: یک‌میلیون و 778 هزار و 445 تُن کالا در چهار ماه امسال از استان خارج‌شده که هشت درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش‌یافته است.
وی اضافه کرد: 724 دستگاه ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در محورهای برون‌شهری در استان وجود دارد و یک هزار و 687 راننده و 34 شرکت مسافربری در این زمینه فعال است.
به گفته وی، در چهار ماه امسال، 678 هزار و 779 هزار مسافر از مبدا قم به سایر نقاط کشور جابه‌جاشده‌اند که نسبت به مدت مشابه 11 درصد افزایش‌یافته است.
سالاری خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با استفاده از سامانه پیامکی 3000141 و تلفن 141 هرگونه انتقادات و پیشنهادها درزمینهٔ خدمات مسافربری را اطلاع‌رسانی نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
وی گفت: امسال از طریق سامانه پیامکی، 141 فقره شکایت ثبت و تمام موارد رسیدگی شده است؛ در برخورد با شرکت‌های باربری متخلف 26 جلسه و شرکت‌های مسافربری 38 جلسه برگزارشده است.
وی ادامه داد: در این راستا با 38 راننده باربری و 32 راننده مسافربری برخورد شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم نیز گفت: هشت کیلومتر از مسیر راهجرد به سلفچگان قیرپاشی می‌شود که هزینه هر کیلومتر 10 میلیارد ریال است.
اکبر سلیمانیان افزود: از ابتدای امسال تاکنون هیچ قیری به اداره اختصاص داده نشده، درحالی‌که هر کیلومتر 50 تُن قیر نیاز دارد.
وی ادامه داد: به دلیل نبود اعتبار، طرح‌ها به‌صورت امانی توسط کارکنان راهداری انجام می‌شود و لکه‌گیری محورها و پر کردن چاله‌ها در دستور کار می‌باشد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
350 کیلومتر آزادراه، 400 کیلومتر بزرگراه و 500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان قم وجود دارد.
/2085/ 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/100020/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟